• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Bevált a briteknél a nem sürgősségi telefonszolgálat

Hírek Forrás: ESKI

A szolgálat nem befolyásolta a sürgősségi hívások mennyiségét a mentőszolgálatnál.

A 999-es sürgősségi számtól elkülönült, könnyen emlékezetbe véshető 111-es hívószámot kedvezően fogadták a betegek.
A brit kormány által bevezetett nem sürgősségi telefonos egészségügyi szolgálat értékelése szerint a hívást kezdeményező személyek 92%-a elégedettségét fejezte ki.

A University of Sheffield által közzétett jelentés szerint a NHS 111 elérte a célját azzal, hogy a betegeket azonnal a megfelelő helyre irányította. A kísérleti projekt négy helyszínén túlteljesítették a 30 mp alatt válaszolt hívások számára vonatkozó országos előírásokat. A válaszadók 93%-a érezte úgy, hogy a szolgálat által nyújtott tanácsok segítséget adtak, 86% pedig be is tartotta a javaslatokat. Szintén 86% mondta, hogy világos volt számukra mikor kell a 111-es hívószámot használni és újra igénybe vennék hasonló probléma esetén.

A jelentés azonban arra is rámutatott, hogy az NHS 111 nem javította a hatékonyságot az NHS egészségügyi szolgálatán belül. Eszerint nem történt jelentős változás a sürgősségi mentőszolgálat hívásában és a sürgősségi/ baleseti ellátás igénybevételében. A nem sürgősségi telefonszám bevezetése korábban aggodalmat és bírálatot vont maga után az egészségügyi szakemberek, a szakszervezetek, a beszállítók és a politikusok részéről amiatt, hogy munkahelyvesztéssel járhat és kockázatot jelenthet az ellátás minőségére nézve.

Mit tud a 111?

A három számjegyű nem sürgősségi telefonos egészségügyi szolgálatot Andrew Lansley egészségügyi miniszter indította el. Lényege, hogy a nap 24 órájában a hívók rendelkezésére áll. A szolgálat először Észak-kelet Angliában lép életbe, majd az egész ország területén elérhető lesz. A lépés a nemrégiben közzétett Fehérkönyv* elkötelezettségének a kezdetét jelenti, miszerint javítani fogják az ellátáshoz való hozzáférést egy egységes telefonszám bevezetésével.

Az ingyenesen elérhető hívószolgálatot egy képzett tanácsadó csoport látja el, tagjai felmérik a hívók szükségleteit és biztosítják, hogy a megfelelő szolgáltatásban részesüljenek a lehető leggyorsabban. A betegeket a helyileg rendelkezésre álló szolgáltatásokhoz irányítják, vagy tanáccsal és információval látják el a nap bármely időpontjában. A hívószám akkor vehető igénybe, amikor valaki gyors segítségre szorul, de nincs életveszélyes állapotban, vagy amikor az illető nem tudja, kit kell hívni az adott problémával. Ez főleg a háziorvosi rendelésen kívüli időben bizonyul majd hasznosnak, valamint azok számára, akik otthonuktól távol vannak.

(Forrás: Patients 'satisfied' with NHS 111. Public Service)