A címet egy fővárosi és megyénként egy-egy civil szervezet nyerheti el.
A közigazgatási és igazságügyi miniszter Civil Információs Centrum címpályázatot hirdet civil szervezetek számára. A pályázat hozzájárul a civil szervezetek megfelelő jogi, gazdasági környezetének biztosításához, és biztosítja a feladatuk hatékony ellátását.
A Civil Információs Centrum címet egy fővárosi és megyénként egy-egy, tehát összesen húsz civil szervezet nyerheti el. A címhasználat időtartama 2012. július 1-től 2014. december 31-ig tart. A pályázatra olyan, a civil törvény szerinti, jogi személyiséggel rendelkező, Magyarországon nyilvántartásba vett egyesületek, alapítványok jelentkezhetnek, amelyek megfelelnek a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek. A pályázat benyújtásának határideje: 2012. április 30.
A Civil Információs Centrum cím nyerteseivel a közigazgatási és igazságügyi miniszter szakmai együttműködési megállapodást köt, és a címtulajdonosok kiemelt, a kapcsolódó költségek finanszírozásához támogatást nyújtó pályázaton vehetnek részt.
A 2012. január elsején hatályba lépett új civil törvény alapján a társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztéséért felelős miniszter működteti a Civil Információs Centrumok megyei hálózatát. A Civil Információs Centrumok feladatát képezi a civil szervezetek működésének szakmai támogatása, fenntarthatóságuk erősítése, továbbá az államháztartás alrendszereiből nyújtott támogatások szabályszerű felhasználásának elősegítése a szolgáltatási feladatok folyamatos ellátása érdekében. A Civil Információs Centrumok működtetésében résztvevő civil szervezetek információs-tanácsadói szolgáltatásokkal, a civilszakmai ismeretek terjesztésével, a szektoron belüli és szektorközi együttműködés ösztönzésével sokoldalú és gyakorlati fejlesztő segítséget adnak a civil szervezeteknek.
A pályázati kiírás itt található.