• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Egyre többen cselekszenek zölden

Hírek Forrás: Weborvos

Egy 6 ezres mintán végzett kutatás szerint nálunk is nő a környezettudatos vásárlói magatartás.

Az iménti kijelentést bizonyítja, hogy a 2005-ben mért 30%-ról idén jóval 50 százaléknál több azok száma, akik egy-egy vásárlásuknál a környezeti szempontokat is figyelembe veszik. A csomagolások környezeti hatása, újrahasznosíthatósága az iparilag fejlett országokban a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után mára vásárláskor a 4. legfontosabb döntési szempont. Ugyanakkor nálunk a környezet védelménél gyakran az ár a meghatározó.
Egyébként a kutatott viselkedésminták között például az italos dobozok újrahasznosítását szolgáló szelektív gyűjtés, környezetvédelmi okokból bizonyos termékek elutasítása szerepelt. Szerencsére egyre több vásárló gondolkodik, választ és cselekszik „zölden".


A megkérdezettek mintegy 70%-a mondta, hogy az utóbbi 12 hónapban tudatosan és aktívan védte a környezetet, 2005-ben még 40% válaszolt igennel. Így környezetvédelmi szempontok alapján csomagolást/terméket választók aránya 30%-ról jócskán 50% fölé emelkedett az elmúlt 6 évben. Az újrahasznosítással napjainkban a fogyasztók 90%-a él, 4 éve még csak 70%-uk vallotta ezt magáról. Tény, hogy a vásárlók környezettudatosabbnak vallják magukat, mint amilyen a valóságban.


A 10 országban elvégzett kutatásban megkérdezett vásárlók 88%-a előnyben részesítette az újrahasznosítható csomagolásba csomagolt terméket, 77%-uk nyilatkozott úgy, hogy a csomagolás kedvezőbb környezeti hatása játszott már szerepet abban, hogy bizonyos termékeket választott valamely más áruféleséggel szemben.


A megkérdezett kiskereskedelmi üzletek és élelmiszergyártók 83%-a jelezte, hogy termékei csomagolásának kiválasztásakor a környezeti szempontokat figyelembe vette.
A környezetvédelmi tevékenységek iránti érdeklődés növekedésével párhuzamosan a vásárlók egyre inkább arra törekednek, hogy a környezetvédelmi ügyekről is jól informáltak legyenek.