Egy 6 ezres mintán végzett kutatás szerint nálunk is nő a környezettudatos vásárlói magatartás.
Az iménti kijelentést bizonyítja, hogy a 2005-ben mért 30%-ról idén jóval 50 százaléknál több azok száma, akik egy-egy vásárlásuknál a környezeti szempontokat is figyelembe veszik. A csomagolások környezeti hatása, újrahasznosíthatósága az iparilag fejlett országokban a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után mára vásárláskor a 4. legfontosabb döntési szempont. Ugyanakkor nálunk a környezet védelménél gyakran az ár a meghatározó.
Egyébként a kutatott viselkedésminták között például az italos dobozok újrahasznosítását szolgáló szelektív gyűjtés, környezetvédelmi okokból bizonyos termékek elutasítása szerepelt. Szerencsére egyre több vásárló gondolkodik, választ és cselekszik „zölden".
A megkérdezettek mintegy 70%-a mondta, hogy az utóbbi 12 hónapban tudatosan és aktívan védte a környezetet, 2005-ben még 40% válaszolt igennel. Így környezetvédelmi szempontok alapján csomagolást/terméket választók aránya 30%-ról jócskán 50% fölé emelkedett az elmúlt 6 évben. Az újrahasznosítással napjainkban a fogyasztók 90%-a él, 4 éve még csak 70%-uk vallotta ezt magáról. Tény, hogy a vásárlók környezettudatosabbnak vallják magukat, mint amilyen a valóságban.
A 10 országban elvégzett kutatásban megkérdezett vásárlók 88%-a előnyben részesítette az újrahasznosítható csomagolásba csomagolt terméket, 77%-uk nyilatkozott úgy, hogy a csomagolás kedvezőbb környezeti hatása játszott már szerepet abban, hogy bizonyos termékeket választott valamely más áruféleséggel szemben.
A megkérdezett kiskereskedelmi üzletek és élelmiszergyártók 83%-a jelezte, hogy termékei csomagolásának kiválasztásakor a környezeti szempontokat figyelembe vette.
A környezetvédelmi tevékenységek iránti érdeklődés növekedésével párhuzamosan a vásárlók egyre inkább arra törekednek, hogy a környezetvédelmi ügyekről is jól informáltak legyenek.