A foglalkoztatói adatbázist is aktualizálták.
Az elmúlt hónapokban Országos Egészségbiztosítási Pénztár jelentős lépést tett a foglalkoztatói nyilvántartásának továbbfejlesztése érdekében. A fejlesztés az Államreform Operatív Program keretében valósul meg, célja a hatékonyabb, gyorsabb és pontosabb ügykezelés és ügyfél kiszolgálás feltételeinek biztosítása.
Az ÁROP-1.A.4-2012-2012-0009 azonosító számú „Foglalkoztatói nyilvántartás és az ehhez kapcsolódó adatbázisok, alkalmazások adattisztítási és migrációs feladatainak ellátása" című projekt keretében a Magyary Programban nevesített „Jó Állam" koncepcióhoz szorosan illeszkedve megújításra kerülnek az OEP foglalkoztatók adatait kezelő belső rendszerei.
A projekt kiemelt és elsődleges feladata az OEP foglalkoztatói adatbázisának aktualizálása, a törzsadatokat tartalmazó adatbázisban a redundancia csökkentése, az adatformátum standardizáltságának javítása, valamint az OEP kapcsolódó informatikai rendszereinek adatbázisai között fennálló inkonzisztenciák javítása.
A foglalkoztatói nyilvántartás egyszeri aktualizálásával, a rendszer törzsadatai napra kész állapotba kerülnek, megtörténik a megszűnt foglalkoztatók lezárás és a hiányzó foglalkoztatókkal kiegészül az adatbázis.
Az adattisztítást követően a kapcsolódó belső rendszerekben valamint a közigazgatási szervek nyilvántartásai között jelentősen javul a konzisztencia.
A megszűnt foglalkoztatók lezárásából adódóan javul az egészségügyi ellátásra jogosultak nyilvántartásának az adatminősége, azaz megvalósul a bejelentés elmaradásából adódóan nyitva maradt jogviszonyok adminisztratív zárása.
A fejlesztésnek köszönhetően az on-line jogviszony-ellenőrző rendszer által szolgáltatott adatok minőségének javulásán túlmenően, csökken a jogviszony-rendezésre irányuló ügyek száma, ezáltal javul az elégedettség az ügyfelek részéről.