• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kész a Levegő- és Zajvédelmi Adattár

Hírek Forrás: MTI

Ez az első lakossági információs rendszer nálunk, amely a közlekedési eredetű környezetterhelésről ad tájékoztatást.

Az EU pontos adatokat kér a levegő- és zajszennyezésről, ezért is vált szükségessé az Elektronikus Levegő- és Zajvédelmi Adattár (ELZA) létrehozása - mondta Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Budapesten. A begyűjtött adatok alkalmasak arra, hogy kimutassák az úthálózaton a kritikus pontokat, így lehetőséget adnak a beavatkozásra - tette hozzá a politikus.

A szennyezés pontos meghatározását az is indokolja, hogy az ezredforduló óta háromszorosára nőtt az autópálya-hálózat, és 180-ról 300-ra emelkedett az ezer főre jutó gépjárművek száma - mondta Becsey Zsolt.

Az ELZA-t ismertető írásos anyag szerint ez az első lakossági információs rendszer Magyarországon, amely a közlekedési eredetű környezetterhelésről ad tájékoztatást. Valós létesítmény- és forgalmi adatokat használ fel, és térképen mutatja a forgalom okozta hosszú távú környezeti hatásokat.

Az adattár a döntéshozóknak is segítséget nyújt. Újdonsága, hogy egy rendszerben kezeli a zajterhelést és a levegőszennyezést. Az ELSA létrehozója a KTI Közlekedéstudományi Intézet, a finanszírozó pedig a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) volt.