• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

KONTAKT: jelnyelvi tolmács nélkül is

Hírek Forrás: Weborvos

Sokan még mindig nem értesültek a mindennapokat segítő tolmácsszolgálatról.

Egyre több siket és nagyothalló személy küzdi le a mindennapi élet nehézségeit és saját gátlásait. A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége (SINOSZ) mindkét folyamatot serkenti: előbbiben a KONTAKT Tolmácsszolgálat segít, utóbbiban pedig a nemcsak a hallássérült embereket célzó „Értjük egymást!" kampány. Az akadálymentesített kommunikációt lehetővé tevő szolgáltatás már a nagyothalló ügyfelek számára is elérhető, a kampány pedig egy thriller rendező kezei közül kikerült kisfilmmel lép magasabb fokozatba.

A SINOSZ „Értjük egymást!" kampányának új, „Vállalom önmagam" című TCR kisfilmje itt érhető el. A film rendezője, Mátyássy Áron szerint a többségi társadalomnak nyitottnak kell lenni a fogyatékossággal élő személyekkel, és meglátni, hogy sokkal több a közös bennünk, mint amiben különbözünk.

A KONTAKT Tolmácsszolgálat lehetővé teszi a siketek és nagyothalló személyek számára a jelnyelvi tolmács személyes jelenléte nélküli önálló ügyintézést, megkönnyítve társadalmi integrációjukat és növelve munkaerőpiaci esélyeiket. A videó alapú jelnyelvi tolmács- és szöveges operátori szolgálat segítségével mindennapi kommunikációjuk akadálymentessé válik úgy a munkahelyeken, mint az oktatásban, az egészségügyben vagy bármely közszolgáltatás igénybevételekor. A SINOSZ által fejlesztett és működtetett KONTAKT Videótolmács-szolgáltatás az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapjának finanszírozásával valósult meg.

A KONTAKT Tolmácsszolgáltatás híre az elmúlt két évben több millió emberhez jutott el, köszönhetően a kampány első állomásaként 2014-ben készített három rövid reklámfilmnek. Ezekben a filmekben nem mindennapi élethelyzetek elevenednek meg, nem mindennapi körülmények között: a hallássérült főhősök a KONTAKT Tolmácsszolgálatának segítségével küzdik le a felmerülő akadályokat, több-kevesebb humorral fűszerezve. Nem számít, hogy egy kisebb balesetről, egy egyszerű lakberendezési nehézségről vagy éppen egy örömteli pillanatról van szó, a KONTAKT Tolmácsszolgálat minden helyzetben készséggel segíti a szolgáltatást igénybe vevő felhasználót.

„Ennek ellenére a halló társadalom nagy része még mindig nem hallott a KONTAKT Tolmácsszolgálatról, mint elérhető akadálymentesítési lehetőségről, ezért úgy döntöttünk, hogy a SINOSZ egy újabb és nagyobb méretű reklámkampányt szervez azzal a céllal, hogy minél többen értesüljenek a halló és hallássérült személy közötti kommunikációs gátakat elsöprő KONTAKT Tolmácsszolgálatról, ezáltal megkönnyítve a hallássérültek mindennapi integrációs beilleszkedését, és munkaerő-piaci elhelyezkedését." – mondta dr. Kósa Ádám, európai parlamenti képviselő, a SINOSZ elnöke.

Október végéig tovább KONTAKT-olhatnak
Október végéig tartó KONTAKT Tolmácsszolgáltatás nyilvános tesztidőszaka alatt a több mint 1200 szerződött ügyfél változatlan feltételekkel veheti igénybe az akadálymentesítési szolgáltatásokat. A közreműködő személyek tapasztalataikról és a szolgáltatás használata során felmerülő igényeikről beszámolva hozzájárultak a Tolmácsszolgálat további fejlesztéséhez és tökéletesítéséhez.

Az egyéni ügyfelek mellett egyre nagyobb számban érdeklődnek közintézmények és az üzleti szféra képviselői is a KONTAKT szolgáltatásai iránt. „Reményeink szerint egyre több kórházban, okmányirodán és szupermarketben lehet hamarosan találkozni KONTAKT által akadálymentesített ügyfélszolgálati munkahelyekkel." – számolt be dr. Kósa Ádám. „Célunk, hogy az egyéni felhasználók mellett az üzleti ügyfelek is felismerjék és egyre nagyobb számban igénybe vegyék a KONTAKT szolgáltatásait, így elősegítve a célcsoport munkaerő-piaci integrációját."