Szerdán megállapodás született arról, hogy az M3-as metró 20 állomása közül már 18 akadálymentes lesz.
Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ), a főváros és az M3-as metróberuházás projektjének képviselői február 13-án, kedden egyeztetést tartanak azokról az akadálymentesítési műszaki megoldásokról, amelyek az önálló, biztonságos és méltóságteljes használatot teszik lehetővé a hármas metró valamennyi állomásán - áll a szövetség közleményében.
A dokumentum szerint a MEOSZ által kezdeményezett, akarategyezséggel megszervezett megbeszélésen szakértők bevonásával minden állomás esetében megvizsgálják, hogy melyek azok a műszaki megoldások, amelyek a fenti célokat a lehető legjobban szolgálják.
A műszaki tervek áttekintése azt követően került napirendre, hogy a MEOSZ a kormány és a főváros képviselőivel folytatott február 7-i, szerdai egyeztetésen megállapodás született arról, hogy az M3-as metró 20 állomása közül már 18 akadálymentes lesz. Tarlós István főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy az esélyegyenlőség megteremtése érdekében a főváros saját erőforrásból a Kálvin téri megálló mellett, további öt megálló akadálymentesítését magára vállalja.
A kormány képviselőit a MEOSZ elnöke arra kérte: biztosítsák a költségvetésből a fennmaradó két állomás – Ecseri út és Pöttyös utca - teljes körű akadálymentesítéséhez szükséges összeget. A kormány képviselője jelezte: amennyiben a főváros előterjeszti az ígért 18 megálló akadálymentesítésén felül a további 2 megállóra vonatkozó akadálymentesítési javaslatot, úgy a kormány megfontolja a finanszírozását.
A főpolgármesterrel korábban megkezdett megbeszélés zárásaként a MEOSZ további egyeztetést kezdeményezett a fővárossal, hogy megismerjék a teljes körű akadálymentesítésre vonatkozó műszaki terveket. A főváros és a MEOSZ ugyanis csak olyan műszaki megoldást tud elfogadni, ami megvalósítható, önálló, biztonságos és méltóságteljes használatot eredményez.
A MEOSZ székházában tartandó keddi megbeszélésen a résztvevők állomásról állomásra megvizsgálják, hogy milyen műszaki megoldásokkal lehet akadálymentesíteni a megállapodásban szereplő megállókat. Ennek alapján részletes szakmai tervek készülnek majd a pontos költségek megjelölésével. Az egyeztetésen áttekintik azokat a MEOSZ által már korábban, többször jelzett megoldásokat is, melyek a környező országokban beváltak a gyakorlatban - zárul a közlemény.