A bevételhez az kellene, hogy a vásárlók kimondottam függőségben legyenek a termékkel.
A chipsadót nemcsak azért vezették be, hogy javuljon a lakosság egészségügyi állapota, a kormány adóbevételi forrásokat is keresett. Csakhogy az új termékdíj olyan nagyon nem jött be, nem hoz ez annyit, mint amire számítottak – jelentette ki Hahn Endre, a Medián ügyvezető igazgatója a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában.
Felhívta a figyelmet arra, hogy méréseik szerint még a Fidesz-szavazók körében sem aratott osztatlant sikert ez az új adónem. Adataik azt mutatják: a megkérdezettek 53 százalék szkeptikus, hogy eléri a célját a chipsadó, melynek mindössze 29 pont az elfogadottsága. Sokan nagyon tartanak attól, hogy ez a termékdíj további drágulást okoz az élelmiszerpiacon – tette hozzá Hahn Endre.
Általában minden kormány, amikor bevételekre van szüksége, megkeresi azokat az adófajtákat, amit a legeredményesebben tud kivetni, ennek pedig az a feltétele, hogy az emberek nagyon ragaszkodjanak valamihez, vagy kimondottan függőségben legyenek. Nem véletlenül az alkohol és a dohány jövedéki adójának emelése van napirenden – érvelt a szakember.