A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a Global Partners System Kft.-t, mert a cég jogsértő módon reklámozta a HillVital Gyógyfüves Mesterbalzsam elnevezésű termékét - közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a GVH úgy ítélte meg, hogy a Global Partners System Kft. 2013 januárjától 2014 decemberéig megtévesztően hirdette a balzsamról, hogy alkalmas betegségek gyógyítására.
A közleményében a GVH kifejtette, hogy 2013. január 1. és 2013. július 10. között az ágazati jogszabály kategorikusan tiltotta a kozmetikumok reklámjaiban gyógyhatásra vonatkozó állítások megjelenítését, 2013. július 11-től pedig a cég nem rendelkezett megfelelő bizonyítékokkal állítása alátámasztására.
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat kifejezetten sérülékeny fogyasztókat célzott meg, hosszabb ideig tartott, a termék bizalmi jellegű, a vállalkozásnak ismernie kellett a kozmetikumokkal kapcsolatos gyógyhatás-állítások közzétételére vonatkozó jogszabályi tilalmakat.
Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH többek között, hogy a vállalkozás részben elismerte a jogsértést, pontosította állításait, a cég 30 napos feltétel nélküli pénz-visszatérítési garanciát vállalt, a HillVital Gyógyfüves Mesterbalzsam döntő részben valóban természetes anyagokból áll, valamint elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat biokozmetikum kategóriában, ami alátámasztja a cég jóhiszemű magatartását.
Tiszteletben tartja a Hillvital balzsam forgalmazója a GVH döntését
A Hillvital balzsam forgalmazója, a Global Partners System Kft. tiszteletben tartja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntését, még ha azzal nem is ért mindenben egyet - közölte a cég pénteken az MTI megkeresésére, a versenyhivatal csütörtökön nyilvánosságra hozott döntésére reagálva. A társaság az MTI-vel azt közölte: ha hibáztak, azért felelősséget vállalnak. Hozzátették ugyanakkor, hogy a reklámokban nagyrészt a több ezer pozitív vásárlói visszajelzésre építettek.
Az azonnali pénzvisszafizetési garanciával a mintegy 80 ezer eladott termék után csak 12 vásárló élt 2014-ben, ez az arány világosan illusztrálja a termék hasznosságát - hangsúlyozta a kft.