A magánegészségügyi szektorban a fizetőképes kereslet visszaesésének ellenére is erős és stabil kereslet tapasztalható.
A szeptember közepi Portfolio Private Health Forumon sokan arról számoltak be, hogy ingadozik a magánegészségügyi kereslet. Gáspár Pétert, a Medio MedTech Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük, mit mutatnak a Medio rebdszer adatai e téren?
Több mint 250 magánklinika működteti online és telefonos foglalási rendszerét a Medio rendszerben. Ezért a foglalási adataink változása elég jól mutatja a piac változásait. A szeptemberi adatok tükrében azt látjuk, hogy dinamikusan nő a foglalási kedv. Augusztus utolsó hetéhez képest az első szeptemberi héten 11,1%-kal, a második héten pedig további 18,3%-kal nőtt a foglalási kedv, majd a következő három hétben ezen a magas szinten maradt.
Hány vizsgálatot foglalnak ennél a 250 magánklinikánál?
A rendszerünk által kezelt tranzakciók száma szeptember második és harmadik hetében meghaladta a 30 ezer foglalást, a következő héten ez a foglalási szám kismértékben visszaesett 28.249 tranzakcióra, de a múlt héten ismét megnőtt 29.875 tranzakcióra. Ezek a számok erőteljesen alátámasztják a szektor stabilitását és a magánegészségügyi szolgáltatások iránti növekvő érdeklődést.
Milyen tényezők segítik ezt a fejlődést?
Mi mindig is kiemelten fontosnak tartottuk, hogy proaktívan reagáljunk a piacon tapasztalható igényekre és változásokra. A magyar magánegészségügyi szektorban végbemenő digitalizációs hullám egyértelműen kihívásokat jelent, de egyben nagyszerű lehetőségeket is teremt számunkra. A magánklinikán folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, melyekkel hatékonyabban, gyorsabban és magasabb minőségérzetet adva tudják kiszolgálni pácienseiket. Ezzel egyidejűleg az is fontos, hogy az emelkedő ügyfélszám miatt az adminisztratív terhek csökkenjenek. Ezen igények felismerésével és megértésével fejlesztettünk ki olyan innovatív funkciókat és szolgáltatásokat, amelyek pontosan erre adnak választ. A feltárt problémákat és megoldásaikat több tucat esettanulmányban gyűjtjük össze és osztjuk meg az érdeklődőkkel.
Hogyan képesek kezelni a magánegészségügy világában folyamatosan tapasztalható gyors és váratlan változásokat?
A Medio projekt a COVID-ban kezdődött, tehát a csapat a nagyon gyorsan változó körülményhez szokott. Egy technológiai szolgáltatónak kellően agilisnak és rugalmasnak kell lennie, hogy alkalmazkodni tudjon ügyfelei igényeihez. Mi folyamatos innovációval és gyors piaci reagálással törekszünk megtalálni és megvalósítani azokat a megoldásokat, amelyek a legtöbb értéket képesek teremteni a magánklinikák számára.
Miben látja a magyar magánklinikák jövőbeni piaci lehetőségeit?
A szeptemberi adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a magánegészségügyi szektorban a fizetőképes kereslet visszaesésének ellenére is erős és stabil kereslet tapasztalható. Bár a költségesebb fekvőbeteg ellátások terén tapasztalható jelentős visszaesés a járóbeteg és diagnosztikai vizsgálatok esetén ez kevésbé látszik az országos adatokat tekintve. Vidéki nagyvárosokban például még mindig emelkedik a kereslet.
Hogyan válhatnak még hatékonyabbá a magánklinikák?
A technológiai előrelépések és a páciensek igényeihez való gyors alkalmazkodás tud most a klinikákon segíteni. Az árbevétel egy fontos tényező, de a jövedelmezőség és a szabad cash flow fontosabb. Stagnáló, illetve visszaeső kereslet esetén ez a költségek racionalizálásán és a hatékonyság növelésén keresztül érhető el. Ennek legegyszerűbb eszköze a technológiai fejlesztés és digitalizáció. Látjuk, hogy a páciensek egyre jobban elfogadják és előnyben részesítik a digitális csatornákat. Ez lehetőséget teremt arra, hogy továbbfejlesszük a Medio Digitális Klinikát, hogy még hatékonyabban támogassuk a magánklinikák működését és a betegek kényelmét. Én minden nap egyre erősebben érzem, hogy magánklinikai partnereink is látják ezt az elkötelezettséget, és továbbra is velünk tartanak ezen az úton.