A vitatott újítás időt spórol az egészségügyi dolgozóknak, hamarabb tudnak nekilátni a kezelésnek.
Hasznos újítást vezetnének be a sürgősségi betegellátásban Angliában, hogy könnyítsenek az orvosok és az asszisztensek terhein. E szerint a páciensek kapnak egy tabletet, amelyen kérdéseket kell megválaszolniuk a sérülésükkel vagy a betegségükkel kapcsolatban, így a gép regisztrálhatja a panaszokat. Ezzel időt spórolnak az egészségügyi dolgozóknak, akikhez gyorsabban eljutnak az információk, és ahelyett, hogy ezeket a köröket ők futnák le, rögtön meg tudják kezdeni a vizsgálatot és a kezelést - írta a szeretlekmagyarorszag.hu.
A sorukra váró betegeknek nagyjából 4 percükbe telik megválaszolni a kérdéseket, amely jóval kevesebb idő, mintha egy asszisztensnek vagy nővérnek mondaná el a panaszait. Ez ugyanis átlagosan 8-10 percet igényel. A módszert már tesztelik a dél-londoni Queen Mary’s Sidcup kórház sürgősségi osztályán, ahol az átlagos várakozási idő már kevesebb, mint 2 óra a tableteknek köszönhetően.
A kritikusok szerint viszont hátránya is lehet az újításnak. Attól tartanak, hogy az emberek helyettesítése számítógépekkel csökkentheti a betegellátás minőségét, és a mesterséges intelligenciára való támaszkodást sem helyeslik.