• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Szigorítanák a szmogriadó-rendeletet

Hírek Forrás: MTI

A Levegő Munkacsoport szerint szigorítani kell a szmogriadóról szóló miniszteri rendeletet.

Ennek keretében szorgalmazzák, hogy ha magas a levegő szennyezettsége - kis méretű szálló por (PM10) -, akkor a riasztást már az első 24 órás határérték-túllépés után 3 órával hatályba kelljen léptetni.
   
A jelenlegi gyakorlat szerint a riasztást csak két nappal azt követően rendelik el, hogy a koncentráció három mérőállomáson meghaladja a riasztási határértéket - közölte a civil szervezet pénteken az MTI-vel.  
   
Javasolják a riasztási fokozat PM10-koncentrációra vonatkozó határértékének módosítását is: köbméterenként 100 mikrogrammról 80-ra csökkentenék azt az értéket, amelynél már el kellene rendelni a riasztást.
   
A munkacsoport szerint bővíteni kell azoknak a járműveknek a körét is, amelyek a riasztás ideje alatt nem közlekedhetnek, ide sorolnák a dízelüzemű járműveket, a belső égésű motorral ellátott kétkerekű járműveket, valamint a belső égésű motorral rendelkező gépeket.
   
A Levegő Munkacsoport szerint emellett egy hatékony dugódíj (városi útdíj) bevezetésének feltételeit is ki kell dolgozni, amellyel jelentősen korlátozni lehet a legszennyezőbb járművek mozgását.