A hátsókerekes autókról sokaknak a csúszós utakon kifaroló jármű látványa jut eszébe.
Mint arról lapunk is beszámolt, szerdán reggel hivatalosan is bemutatták az Országos Mentőszolgálat új, sárga mentőautóit. Ha minden jól megy, január közepére megjön a többi is, összesen 37 darab. A mentőknél eddig leginkább első kerekes Fordok, Mercedesek vagy négykerekes Toyoták futottak, így egyelőre nincs valódi összehasonlítási alap.
Az egyik név nélkül nyilatkozó mentőautó sofőr szerint a vezetőülés kényelmetlen, ráadásul kicsi a hely: a próbán nem tudta kényelmesen kinyújtani sem a kezét, sem a lábát. Véleménye szerint lesznek gondok az új járművekkel, mert nem vették számításba a mentők, mentőápolók és orvosok véleményét. Azokét, akiknek ezekkel a kocsikkal kell majd emberek életét megmenteni.
"Sofőrként elmondhatom, hogy a hátsókerekes autók csúszós, latyakos vagy havas úton mindig rosszabban teljesítenek, mint elsőkerékhajtású társaik. Az elsőkerekes kihúzza az egységet, a hátsókerekes nem…"
"Egyelőre aggodalommal figyeljük az új kocsikat, de talán ez természetes is. Hogy a negatív várakozások beigazolódnak-e, hamarosan kiderül, az új kocsikat ugyanis érkezésük után vezetéstechnikai tréningre viszik. Ott minden kiderül: hogy mennyire tartják az utat, hogy elég erősek-e a fékek, és hogy kanyarban, nagy sebesség mellett borulékonyak-e."
A teljes cikk a Hír24 portálon