Innovatív termékkel kíván betörni a táplálékkiegészítők piacára az SZTA tőkebefektetése.
Különleges, a hazai piacon még kevésbé ismert növényi alapú táplálékkiegészítő fehérje elterjesztése a célja a Széchenyi Tőkealap tőkebefektetésének. A két éve alapított, budapesti székhelyű Absorice Hungary saját fejlesztésű hipoallergén termékével a laktóz- és gluténérzékenyeket célozza meg. Az SZTA magánbefektetővel közös, 30 millió forint összegű tőkebefektetésének célja a már tesztelt termék tökéletesítése, újabb termékek fejlesztése és szélesebb körű bevezetése.
A Széchenyi Tőkealap a fiatal cégben az Európai Bizottság egyedi engedélyén alapuló, induló vállalkozásba történő tőkebefektetés formájában szerzett kisebbségi tulajdonrészt. Az összesen 30 millió forintos finanszírozási forrás révén az Absorice Hungary Kft. elsősorban a hazai és külföldi tesztértékesítéseken már sikeresen szereplő AbsoRice fehérje italport kívánja szélesebb körben elterjeszteni.
„A termék innovációs jellege, a komoly piaci lehetőségek és az ígéretes üzleti terv miatt döntöttünk úgy, hogy kisebbségi tulajdonosként beszállunk a vállalkozásba. Bár több mint ötven tagú cégportfóliónk jelentős részét több éve működő cégek alkotják, nyitottak vagyunk a komoly potenciállal bíró, ígéretes fiatal vállalkozásokba való befektetésre is." – emelte ki Török József, a Széchenyi Tőkealap üzletfejlesztési igazgatója.
„A hipoallergén növényi fehérje egyelőre nem terjedt el hazánkban, így a termék jelentős alternatívát jelent a főként állati eredetű, illetve szójából készült táplálékkiegészítők piacán. Mi nem csupán a tejallergiás, laktóz- vagy gluténérzékeny vásárlókat szeretnénk elérni. A rendszeresen sportolók, az egészségtudatosak, illetve a vegán vagy húsmentes életmódot követők számára is vonzó a kizárólag természetes alapanyagokból készült termékünk" – magyarázta Oláh Márton, az Absorice Hungary Kft. ügyvezetője.
A rizsalapú termék iránti széleskörű igényt a hazai és külföldi piacon végzett tesztértékesítés eredménye jól mutatta. Magyarországon elsősorban kiskereskedőkön keresztül, Nagy-Britanniában pedig online formában történt a tesztértékesítés első üteme. Amennyiben a termékcsoport és az üzleti modell a hazai piacon jól teljesít, a nagyobb lélekszámú, nagyobb vásárlóerővel rendelkező piacokon a termék – újdonsága miatt – óriási növekedési potenciállal rendelkezik. A társaság tulajdonosai a termékcsalád elsődleges külföldi piacaként pozitív tapasztalataik alapján az Egyesült Királyságot határozták meg.