• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A chipsadó húzza le a snackpiacot

Lapszemle Forrás: Napi Gazdaság

A népegészségügyi termékadó (neta) bevezetését követően zsugorodásnak indult a sós snackek piaca.

Így a Chio Magyarország Kft. forgalma is gyengült. Tavaly 11,6 milliárd forint árbevétellel fordult és le kellett mondania a nyereségességéről is Chio Magyarország Kft-nek. Ettől függetlenül a most következő évre 1,5 %-os volumencsökkenés mellett 3,5 %-os árbevételerősödést vár a társaság - írja a Napi Gazdaság.

Merkel Róbert, a cég most kinevezett ügyvezető igazgatója reméli, hogy az új adónem és az áfaemelés után lassan magához tér a piac a sokkból. Ezt segítheti a labdarúgó Eb és az olimpia is.

Az ügyvezető igazgató úgy véli a neta bevezetése miatt visszaeső forgalmon inkább vesztett az állam, mint nyert. Hiába az adótöbblet, a kieső forgalom miatt erőteljesen csökkent az áfabevétel − ez nagyjából 100 milliós tétel volt tavaly.

Merkel meglátása szerint nem csak emiatt fájó a neta bevezetése, mert az is probléma, hogy mindenki chipsadóról beszél, ami – kommunikációs szempontból - sokkal rosszabbat tesz a terméknek, mint az áremelkedés. Pedig a magyar fogyasztó sóbevitelében a napi fogyasztási cikkek (sajt, kenyér, húskészítmény) viszik a prímet, az említett termékkör a sóbevitel 45 %-ért felelős. A sós snackek mindössze egy százalékot tesznek ki, mégis aránytalanul erősen büntetik az adóval a termékkört.

A teljes magyarországi sóssnack-piac éves szinten 27 ezer tonna, a fogyasztás fejenként 2,7 kilogramm. Az EU-átlag 3,4 kilogramm. Bár vannak országok, ahol a fogyasztás ennél jóval nagyobb, a termékkört mégsem büntetik adóval.