• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A kütyüimádók nem fognak várni...

Lapszemle Forrás: medicalonline.hu

Az orvosokat nem készítették fel a lakossági rendszerek alkalmazására, és nem tették érdekeltté őket azok elérésében.

Nem működik a Mobil Egészségnapló és Tájékoztató Alkalmazás (MENTA) – hangzott el többek között a Gyógyszerészet, gyógyszerellátás kulcskérdései című továbbképző tanfolyamon, melyről a medicalonline tudósított. A rendszert a TÁMOP 6.2.7. pályázatból uniós forrásokra támaszkodva fejlesztették annak érdekében, hogy a felhasználók minden, egészségükkel kapcsolatos információt egy helyen tárolhassanak és érhessenek el – emlékeztetett a rendezvényen Király Gyula e-Health szakértő, aki azt vélelmezte, hogy érdeklődés hiányában állt le az applikáció.

Az egészségügy infotechnológiai (IT) fejlesztésébe az állam is beszállt, kevés a lakosságot is elérő fejlesztés, és a szakpolitika nem is támogatja különösebben ezek bevezetését vagy használatát. Az orvosokat sem készítették fel a lakossági rendszerek alkalmazására, és nem tették érdekeltté őket azok elérésében. A MENTA-hoz sem készült olyan interface, amellyel a háziorvosi, vagy kórházi rendszerekhez csatlakozni tudott volna, amint elérhetővé vált a felhasználók számára.

A MENTA-hoz hasonlóan járt egyébként a három éve ingyenesen letölthető e-Kórlap, az alkalmazást mindössze negyven orvos töltötte le, 7-8 szakrendelőben és kórházban használják; úgy tűnik, a szakorvosokban sincs igény arra, hogy kövessék betegeik eredményeit, inkább harmadszor is elvégzik ugyanazokat a vizsgálatokat. Pedig az e-Health mankó lehet ahhoz, hogy a betegellátás mindinkább szolgáltatássá váljon, a betegellátás minden szintjén sokkal aktívabban kellene használni az IT kínálta lehetőségeket, bár az egészségügyi infrastruktúra már nagymértékben támaszkodik rá – állapította meg a szakértő. Még több a teljes cikkben