• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Álorvosok és lelki nyomás a termékbemutatókon

Lapszemle Forrás: magyaridok.hu

Hitelesnek tűnő üzletkötők, több esetben álorvosok érvelnek a termékek eladása érdekében.

Noha szigorodtak a termékbemutatókra vonatkozó fogyasztóvédelmi előírások, a vásárlók megkárosítására utazó vállalkozások újabb és újabb módszerekkel igyekeznek termékeiket többszörös áron értékesíteni - írja a magyaridők.hu.

A legnagyobb veszélynek az egyedül élő, időskorú, nyugdíjas fogyasztók vannak kitéve, akiknek a hiszékenységét és befolyásolhatóságát használják ki a termékbemutatós cégek – ismertette a lappal a Közép-magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (Köfe).

A szokásos koreográfia, azaz "vizsgálat" és előadás után az előadásra látogatók megkapják a „kiértékelt" eredményeiket – általában negatív, egészségromlást valószínűsítő adatokat –, melyek alapján „megoldásként" a cégek saját termékeiket ajánlják megvételre. Az ügynökök nem riadnak vissza az olyan kijelentésektől sem, mint például „az ön érdeke, hogy megvegye ezt a terméket, ha a következő karácsonyt is az unokákkal szeretné tölteni", vagy a termék – általában több százezres – vételárát illetően azt állítják, hogy az nem magas összeg, ennyit manapság „minden embernek tudnia kell áldozni az egészségére".

– Az időskorú fogyasztók, ha lehet, ne menjenek el egyedül, kiszolgáltatottan ilyen bemutatókra, illetve kérjék ki családtagjaik véleményét is – figyelmeztetett a szervezet. Ha mégis részt vesznek a fogyasztók hasonló rendezvényeken, akkor nyugodtan kérdezzenek rá az előadásokat tartó személyek iskolai végzettségére, és ha elbizonytalanodnak, akkor mondjanak bátran nemet a vásárlásra. A tanácsok szerint ne habozzanak hangot adni annak, hogy nincs szükségük az eladásra kínált termékre - tanácsolják.