Attól, hogy egy termék „könnyűnek" hirdeti magát, egyáltalán nem biztos, hogy helye van a diétában.
Az egészségtudatos, vagy éppen fogyni vágyó vásárlót egyre több light élelmiszer és ital csábítja a boltok polcain. Attól azonban, hogy egy termék „könnyűnek" hirdeti magát, egyáltalán nem biztos, hogy helye van a diétában. A light üdítőitalokban mesterséges édesítőszerekkel – aszpartámmal, szorbittal, xilittel, steviával – pótolják a cukrot, vagyis a szénhidrátot. Megfigyelték, hogy az elfogyasztásuk után rövid időn belül éhségérzet jelentkezik. A szervezetünk ugyanis arra számít, hogy az édes ízt követően energiához is jut, ezért megindítja az inzulintermelést. Az energia azonban nem érkezik meg, viszont a termelt inzulin hatására a vércukorszint lecsökken, amire korgó gyomrunk figyelmeztet – írja a Szabad Föld – online.
Más élelmiszerekben – példul a tejtermékekben – elsősorban a zsírtartalmat csökkentik. A natúr joghurtoknál, kefireknél a light 1,5, illetve 0,5 vagy 0% zsírtartalmat jelent. A tejdesszertek és a gyümölcsjoghurtok esetében a „könnyű" egyaránt utalhat arra, hogy csökkentett zsírtartalmú vagy hozzáadott cukor nélkül készült termékről van szó. Szerencsés esetben a light egyszerre jelenti mindkettőt, így az ilyen termék valóban energiaszegény.
Ha valaki a diabétesze miatt ügyel az élelmiszerek cukortartalmára, étrendjének a light termékek valóban hasznos kiegészítői lehetnek. Aki azonban a diétájához hívja segítségül ezeket, jól teszi, ha mérlegel: a testsúlynövekedés ugyanis nem azon a néhány grammnyi zsíron, hanem inkább a helytelen táplálkozási szokásokon múlik – figyelmeztetnek a dietetikusok. További részletek a portálon olvashatók