Visszavonhatja az OEP azt az összeget, amelyért az egészségügyi szolgáltató nem dolgozott meg.
Ezt válaszolta a Magyar Hírlap pénteki cikkére az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP). A napilap egy eset kapcsán írta, szolgáltatóknak olykor trükközniük kell a túlélésért. Úgy például, hogy a hónap végén elbocsátott betegek távoztatását a következő hónapra dátumozzák át, ha túllépik a kifizethető teljesítmények számát.
Az OEP felhívta a figyelmet, a jogszabályok értelmében a betegadatokat az adatkezelési előírások szerint kell nyilvántartania a szolgáltatónak, amely felelősséggel tartozik azok valódiságáért. Vagyis a kórház informatikai adatbázisában vezetett betegnyilvántartásnak meg kell egyeznie a betegdokumentációban szereplő adatokkal, ide tartozik az érkezés és a távozás időpontja, az elvégzett ellátások adatai is. Az egészségügyi intézmény ezeket utólag, finanszírozási érdekre hivatkozva nem módosíthatja.
A két adatbázis közötti összhangot az OEP a helyszínen ellenőrizheti. Ha az ellenőrzésnél kiderül, a dokumentációt utólag módosították, akkor az egészségbiztosító felszólítja az intézményt a javításra. Ha pedig az intézmény indokolatlanul, el nem végzett ellátás után jutott többletforráshoz, a pénzt az OEP visszavonja.