• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Betegszállítás: kérdések és homályban lévő válaszok

Lapszemle Forrás: kemma.hu

Szerették volna felmérni a betegszállítók helyzetét, a kérdésekkel azonban zsákutcába futottak.

Végképp ellehetetlenült a betegszállítók működése az év eleji drasztikus gázolajár-emelkedés hatására. Ahhoz, hogy a szervezetek továbbra is zökkenőmentesen elláthassák feladatukat, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete (MBOE) újabb segítséget kért a Nemzeti Erőforrás Minisztériumtól (NEFMI) és a Gazdasági Minisztériumtól. A lap információi szerint idő közben megindult a tárgyalás a minisztérium és a MBOE között. A helyzet kapcsán a lap szerette volna felmérni, hogy a megyében hogyan tudnak működni a betegszállítók. A kérdésekkel azonban zsákutcába futottak – írja a Kemma.hu.

Az MBOE közleményét január 16-án kapta meg a szerkesztőség, ahonnan telefonon azonnal jelezték, hogy megyei adatokra is szükségük lenne, amelyre azt a választ kapták, hogy kérdéseket e-mailban juttassák el, amelyre fél órán belül válaszolnak. Január 17-én újabb telefon után érkezett a válasz, hogy a megyei szolgáltatóhoz, a Szent Borbála Kórházhoz kell fordulnia a lapnak a kérdésekkel, ahová telefonos egyeztetés után a lap el is küldte kérdéseit, amelyekre késő délután azt a választ kapták: a válaszadásra a megyei egészségpénztár jogosult. Újabb telefonos egyeztetés után, január 19-én azt jelezték – írja a lap – hogy az országos szervezethez továbbították a kérdéseket, így a lap írt a megyei egészségpénztárnak.

Január 25-én az országos egészségpénztár azt közölte: nem tudják, mikor válaszolnak, mert "számlázási hét" van. Másnap azonban megérkezett a válasz: amelyből kiderült, hogy megyénkben három szolgáltató 21 gépkocsival dolgozik, amelyek 69 ezer esetben szállítottak. A finanszírozási összeg 2011-ben 162,2 millió forint volt. Jelezték, hogy az összes többi kérdéssel a NEFMI Egészségügyi Államtitkárságához kell fordulni.
Január 27-én újabb telefonálás az államtitkárságra, hogy milyen email címre küldheti el a szerkesztőség kérdéseit. Címet nem adtak, csak a sajtóosztály telefonszámát, ám ezt a telefont nem vette fel senki.

Ennek ellenére a 24 Óra szerkesztősége az államtitkárság központi címére írt. Január 30-án, mivel olvasási nyugta sem érkezett, a szerkesztőségből ismét telefonáltak a sajtóosztályra, ahol kaptak egy élő e-mail címet is. Még aznap délután arról tájékoztatták a szerkesztőséget, hogy kérdéseiknek csupán egy részét tudják megválaszolni, a többit tegyék fel közvetlenül a szolgáltatóknak. Nem sokkal később megérkezett a válasz, amely két korábbi közleményüket tartalmazta arról, hogy 2011-ben kétszer adtak többlettámogatást a betegszállítóknak.

Január 31-én a szerkesztőség ismét a Szent Borbála Kórházhoz, mint megyei koordinátorhoz fordult, hogy a megyében kik a szolgáltatók. Kiderült, hogy a három szolgáltató közül kettő magáncég, egy pedig a kórház. A kérdéseket ezután mindhárom cégnek eljuttatták. Egyikük már a telefonos egyeztetéskor jelezte, a lap körülbelül két héttel késett el a kérdésekkel. Február ötödikéig mindössze egyikük válaszolt. Ők azonban nem szeretnének nyilatkozni, nehogy hátrányba kerüljenek...

Amit meg szerettünk volna tudni
Komárom-Esztergom megyében hány szolgáltató, hány gépjárművel teljesít betegszállítást?
Mennyi a járművek átlagos futásteljesítménye?
A tavalyi két többlettámogatásból megyénkbe mekkora összeg került?
Megyénk szolgáltatói kényszerültek-e hitelfelvételre az üzemanyagár emelkedése miatt? Ha igen, milyen összegben?
Mekkora állami támogatásra volna szüksége ahhoz (valós és hiányzó összeg), hogy a betegszállítás teljesíteni tudja a feladatát?
Az amortizációs költségeket tudják-e fedezni, vagy ez a tartalék is elment az üzemanyagra?