• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Döntött a kormány: kitiltják a kirakatokból az alkoholt

Lapszemle MA 06:06 Forrás: economx.hu
Döntött a kormány: kitiltják a kirakatokból az alkoholt

Most már a kirakatokban sem lehet közzétenni alkoholtartalmú ital reklámját, vagy olyan helyen, amit közterületről látni lehet.

A legfrissebb Magyar Közlönyben megjelent egy módosító, ami a gyermekek védelme érdekében az internetes pornográf tartalmak elérhetőségének korlátozásáról, valamint egyes elektronikus kereskedelmi szolgáltatással és reklámtevékenységgel összefüggő törvényeken változtat majd, azonban van benne egy rejtett tartalom is. Ugyanakkor ennek örvén a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló (2008. évi XLVIII. számú) törvényt is módosítanák - írta az economx.hu.

Most is „tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja”, illetve tilos volt „az olyan reklámot tizennyolc éven aluliak számára elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg”, de ez a paragrafus kap egy új pontot is:

Tilos az olyan gyermek-, illetve fiatalkorúaknak szóló reklám, amely árut vagy annak használatát, igénybevételét életet, egészséget vagy testi épséget sértő vagy veszélyeztető módon mutat be.

„Tilos közzétenni alkoholtartalmú ital reklámját

a) sajtótermék első borítólapjának külső oldalán, illetve − honlap esetén − a nyitó oldalon,

b) színházban vagy moziban 20 óra előtt,

c) gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámot közvetlenül megelőzően, annak teljes időtartama alatt és közvetlenül azt követően,

d) egyértelműen játék céljára szánt terméken és annak csomagolásán, vagy

e) köznevelési és egészségügyi intézményben, továbbá ilyen intézmény bármely bejáratától számított kétszáz méteres közúti, illetve közterületi távolságon belül szabadtéri reklámhordozón, kirakatban vagy közterületről egyébként látható helyen.”

Itt az újdonságot az utolsó pont jelenti, az eddig érvényes törvény szerint a tiltás a köznevelési és egészségügyi intézményre, továbbá az ilyen intézmény bejáratától légvonalban mért kétszáz méteres távolságon belül szabadtéri reklámhordozókra vonatkozott, azonban most már a kirakatokban sem lehet közzétenni alkoholtartalmú ital reklámját, vagy olyan helyen, amit közterületről látni lehet – jelentsen ez bármit is. Továbbiak a cikkben