A tanárok és a szülők is sokszor szembesülnek azzal, hogy a diákok fáradékonyabbak, ingerlékenyebbek és dekoncentráltabbak.
A tavaszi karanténidőszakhoz képest – amikor a tanároknak a váratlan helyzethez kellett alkalmazkodniuk, és emiatt sok helyen elmaradtak az órák – most az iskolák inkább ragaszkodnak a digitális órarendhez, ami a gyerekeket fizikailag is jobban megviseli. Fáradtabbak, és sokszor még a fejük is fáj a 6-8 óra képernyő előtt töltött idő miatt. Ez derült ki azon az online tanácskozáson, amelyet a HiperSuli tanárai tartottak az előttünk álló időszakra való felkészülésről - írta az index.hu.
Mindez egészségügyi kockázatot is jelent. Erre megoldás lehet egy digitális órarend megfelelő kialakítása: ahol lehetséges, nem minden óra 45 percét kell képernyő előtt tölteni. Jó példa lehet, hogy az élő online oktatásra a dupla órákat használjuk, a szimpla órán pedig lehet önálló vagy csoportos feladatokat kiadni – hívta fel a figyelmet Koren Balázs, a HiperSuli-program szakmai vezetője, aki szerint az alsósoknál a figyelem fenntartása is gondot okozhat, ezért is érdemesebb 4-5 fős csoportoknak inkább félórás, sok interakcióval színesebbé tett órákat tartani.
A tanárok és a szülők is sokszor szembesülnek azzal, hogy a diákok fáradékonyabbak, ingerlékenyebbek és dekoncentráltabbak.
A fiatalok napi ritmusa, az iskola, sportolás, hobbi által fenntartott egyensúly sokszor szétesett már a karantén első szakasza alatt – mondta Tóth Dániel pszichológus. A Pszichológus Pasi YouTube-csatorna házigazdája szerint ennek hatására a gyerekek sokkal fáradtabban, kialvatlanabb állapotban kerültek vissza ősszel az iskolába, ahol most újra az online térbe kényszerültek. Ennek elkerülésére mindenképpen fenn kell tartani olyan időszakokat – akár egyéni, akár családi szinten –, amikor a gyerek ki tud kapcsolni, ott tudja hagyni a gépet – hangsúlyozta.