Egyelőre nem áll jól az év legnagyobb, 50 milliárd fontos felvásárlásának az ügye az Unilever és a GSK között: srófolni kellene az ajánlaton.
Nem adja fel, újabb ajánlatot tesz az Unilever a GlaxoSmithKline (GSK) fogyasztói üzletágára, miután a hétvégén kiderült, a GSK jóval többre tartja 50 milliárd fontnál az adásvétel tárgyát képező, a háztartásban szükséges vegyi eszközöket, vény nélküli gyógyszereket és kozmetikumokat gyártó egységét. A november végétől hollandiai, rotterdami székhelyét feladó és Londonba költöző, ezzel teljesen britté váló Unilever a Bloomberg értesülései szerint már fel is vette a kapcsolatot az ügylet finanszírozásába bevont bankokkal a pótlólagos forrás előteremtéséhez - írta a vg.hu.
A nem a fő tevékenységhez tartozó divíziók leválasztása és önálló útjukra bocsátása újabban egyre gyakoribb (Sanofi, J&J stb.), az eladók egyrészt jó pénzt remélhetnek például a fogyasztói üzletágaikért, a forrást pedig fő profiljuk fejlesztésére fordíthatják. Mint a Pfizer, amelynek 32 százaléka van a pénzzé teendő GSK-üzletágban, s amely az érte kapott bevételből a következő öt évben 520 millió eurót költhetne franciaországi bázisa megerősítésére, Covid elleni termékeinek ottani fejlesztésére.