• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Egyre többen fordulunk betegjogi képviselőhöz

Lapszemle Forrás: Metropol

Tavaly január eleje óta hivatalból is indulhat eljárást a rendszerszintű panaszok esetében.

Ha ellátásunk során úgy érezzük, hogy a jogaink sérültek, a betegjogi képviselő segítségével is tehetünk panaszt, de tavaly január eleje óta a képviselőket foglalkoztató Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) hivatalból is indíthat eljárást a rendszerszintű panaszok esetében - írta a metropol.hu.

A magánszolgáltatónál elszenvedett sérelmekért ugyanúgy panaszt lehet tenni, mint a társadalombiztosítás által finanszírozott ellátások keretében igénybe vett kezelések esetében. Tavaly 23 betegjogi képviselő dolgozott az országban az OBDK tavasszal kiadott, az előző évről szóló szakmai beszámolójának tanúsága szerint. A hozzájuk befutó megkeresések száma 2014-ben túllépte a 12 ezret, ami az előző évhez képest bő 20 százalékos emelkedést jelent. A megkeresések mintegy felében információt szerettek volna kapni a betegek vagy meghatalmazottjaik, 35 százalék azonban már konkrét panasz volt.

A legtöbb probléma a panaszok alapján az ellátás minőségével kapcsolatos, nemcsak tavaly, de azt megelőzően is, ezt a megfelelő tájékoztatás és a dokumentáció követi évről évre, és a további panasztípusok sora is állandó: az előjegyzések hosszával, a várakozással, az alkalmazott hangnemmel kapcsolatosan tesznek bejelentéseket. Részletek, tanácsok a teljes cikkben