Tavaly január eleje óta hivatalból is indulhat eljárást a rendszerszintű panaszok esetében.
Ha ellátásunk során úgy érezzük, hogy a jogaink sérültek, a betegjogi képviselő segítségével is tehetünk panaszt, de tavaly január eleje óta a képviselőket foglalkoztató Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) hivatalból is indíthat eljárást a rendszerszintű panaszok esetében - írta a metropol.hu.
A magánszolgáltatónál elszenvedett sérelmekért ugyanúgy panaszt lehet tenni, mint a társadalombiztosítás által finanszírozott ellátások keretében igénybe vett kezelések esetében. Tavaly 23 betegjogi képviselő dolgozott az országban az OBDK tavasszal kiadott, az előző évről szóló szakmai beszámolójának tanúsága szerint. A hozzájuk befutó megkeresések száma 2014-ben túllépte a 12 ezret, ami az előző évhez képest bő 20 százalékos emelkedést jelent. A megkeresések mintegy felében információt szerettek volna kapni a betegek vagy meghatalmazottjaik, 35 százalék azonban már konkrét panasz volt.
A legtöbb probléma a panaszok alapján az ellátás minőségével kapcsolatos, nemcsak tavaly, de azt megelőzően is, ezt a megfelelő tájékoztatás és a dokumentáció követi évről évre, és a további panasztípusok sora is állandó: az előjegyzések hosszával, a várakozással, az alkalmazott hangnemmel kapcsolatosan tesznek bejelentéseket. Részletek, tanácsok a teljes cikkben