• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Életet menthet a szakértő beszélgetés

Lapszemle Forrás: szoljon.hu

Háromnapos szakmai konferenciát rendeznek a lelki elsősegély telefonszolgálatosok számára Szolnokon.

A hétvégi tanácskozásra az ország minden tájáról, illetve a határainkon túlról is érkeznek szakemberek, közel kétszázan. Az Életmesék, avagy mesék az életről és az életért címet viselő konferencián a hívók és az ügyelők történetei, „meséi" állnak az ismert és elismert szakelőadók előadásainak a középpontjában. – Ez a három nap lehetőséget ad arra, hogy a telefonos ügyelők a szakma kiválóságaitól tanulhassanak. Mindemellett nekünk, házigazdáknak is lehetőségünk nyílik arra, hogy megmutassuk a mi gyönyörű városunkat – mondta a szoljon.hu-nak Egedi Ilona, a szolnoki Bizalom Mentálhigiénés Egyesület elnöke.

– Az egyesület azért jött létre negyedszázaddal ezelőtt, hogy működtesse a Lelki Elsősegély Telefonszolgálatot. A kiemelten közhasznú egyesület tagjai önkéntesként látják el a szolgálatot az év minden napján, a nap minden percében, éjjel-nappal – tudta meg a lap a szakembertől. Hozzátette: az embereknek telefonon keresztül leginkább figyelemmel, megértéssel és elfogadással lehet segíteni. – Csupa olyan dologgal, amelyekben hiányt szenvedünk a hétköznapokon. A telefonos ügyelők speciálisan képzett szakemberek, akik azt tanulják a képzés során, hogy milyen módon kell értően figyelni a hívóra, hogyan lehet olvasni a sorok között, hogyan lehet valakit kimozdítani a holtpontról – avatott be Egedi Ilona. Az ügyeletbe való bekapcsolódás feltétele, hogy a jelentkező részt vegyen az egyesület által szervezett száz órás szakmai képzésen. A jelentkezés feltételeiről az Új Néplap hasábjain is hírt szoktunk adni – olvasható a szoljon.hu oldalán.

Az egyesület elnöke kijelentette, hogy tanácsadással semmiképp sem lehet senkit kimozdítani a holtpontról. – A telefonos ügyelő abban tud segíteni, hogy a hívó közelebb kerüljön a saját megoldásához. Ehhez pedig az kell, hogy a hívó tisztában legyen a saját érzéseivel. És ez nagyon komoly kihívás a hívónak és az ügyelőnek egyaránt, hiszen a mindennapokban rendkívül keveset beszélünk az érzelmeinkről. Sőt, gyakran azt sem tudjuk megmondani, hogy mit érzünk… - magyarázta. – Nem is gondolnánk, hogy az öngyilkossági szándékot megfogalmazók milyen sokféle jelzést adnak a környezetüknek, mielőtt elkövetnék a tettüket. Jelentős részük orvoshoz is fordul, igaz, testi tünetekkel. És sokan, szerencsére, felhívják a 116-123-as számot – mondta az egyesület elnöke.