• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Gyógyszerreklám és a közösségi média

Lapszemle Forrás: Pharmaonline

Hamarosan kiderülnek a játékszabályok - Amerikában.

A gyógyszeripar szereplői évek óta várnak egy olyan etikai kódexre, mely részletesen leírja, miként használhatják a szociális média platformjait termékeik reklámozására és népszerűsítésére. Az amerikai gyógyszerügyi hatóság 2014 júliusára ígéri a szabályozást - írta a PharmaOnline.

A közösségi oldalakon való megjelenés szabályozását az élelmiszer- és gyógyszerbiztonsági és innovációs törvény (FDASIA, Food and Drug Administration Safety and Innovation Act) írja elő az Egyesült Államokban. Ennek 1121. szakasza úgy fogalmaz, hogy a FDA „kötelessége, hogy legkésőbb 2014 augusztusáig megalkossa azt a stratégiát, melyet a FDA által szabályozott termékek gyártóinak és forgalmazóinak követniük kell a közösségi média használata során".

A gyógyszeripar szereplői számára egyértelműek a közösségi média előnyei, a Facebook, Twitter vagy Instagram népszerűségének bővülésével egyre vonzóbb lehetőséget kínálnak arra, hogy a gyógyszergyártók elérjék felhasználóikat és a gyógyszerpiac adott szereplőit, illetve megválaszolják a felmerülő kérdéseket.

Az eltérő platformok azonban millió problémát rejtenek. Lássuk például a Twittert, ahol igen nehéz egy termékről minden szükséges információt belesűríteni 140 karakterbe. A FDA korábban egy nem engedélyezett alkalmazás lájkolásáért szabott ki büntetést egy gyógyszercégre. De ezen kívül is sok még a megválaszolatlan kérdés, ezért nem meglepő, hogy a gyógyszeripar képviselői örömmel fogadták a hírt, hogy a küszöbön áll az irányelvek megjelenése. Ezekről a teljes cikkben