Hamarosan kiderülnek a játékszabályok - Amerikában.
A gyógyszeripar szereplői évek óta várnak egy olyan etikai kódexre, mely részletesen leírja, miként használhatják a szociális média platformjait termékeik reklámozására és népszerűsítésére. Az amerikai gyógyszerügyi hatóság 2014 júliusára ígéri a szabályozást - írta a PharmaOnline.
A közösségi oldalakon való megjelenés szabályozását az élelmiszer- és gyógyszerbiztonsági és innovációs törvény (FDASIA, Food and Drug Administration Safety and Innovation Act) írja elő az Egyesült Államokban. Ennek 1121. szakasza úgy fogalmaz, hogy a FDA „kötelessége, hogy legkésőbb 2014 augusztusáig megalkossa azt a stratégiát, melyet a FDA által szabályozott termékek gyártóinak és forgalmazóinak követniük kell a közösségi média használata során".
A gyógyszeripar szereplői számára egyértelműek a közösségi média előnyei, a Facebook, Twitter vagy Instagram népszerűségének bővülésével egyre vonzóbb lehetőséget kínálnak arra, hogy a gyógyszergyártók elérjék felhasználóikat és a gyógyszerpiac adott szereplőit, illetve megválaszolják a felmerülő kérdéseket.
Az eltérő platformok azonban millió problémát rejtenek. Lássuk például a Twittert, ahol igen nehéz egy termékről minden szükséges információt belesűríteni 140 karakterbe. A FDA korábban egy nem engedélyezett alkalmazás lájkolásáért szabott ki büntetést egy gyógyszercégre. De ezen kívül is sok még a megválaszolatlan kérdés, ezért nem meglepő, hogy a gyógyszeripar képviselői örömmel fogadták a hírt, hogy a küszöbön áll az irányelvek megjelenése. Ezekről a teljes cikkben