Az Országos Mentőszolgálat esetszáma folyamatosan és jelentősen növekszik, az elmúlt hat év alatt mintegy 18 százalékkal tovább emelkedett.
Folyamatosan növekszik az Országos Mentőszolgálat esetszáma, így az idei karácsonyi időszakban a tavalyinál több feladatra számítanak. A technológiai fejlődésnek köszönhetően ugyanakkor nagyon fontos fejlesztések zajlanak, megteremtették a vizuális kapcsolat lehetőségét a helyszín és a mentésirányítók között, és egy partnercég segítségével azon dolgoznak, hogy az AI igénybevételével meg lehessen mondani előre, hogy nagy valószínűséggel hol lesz szükség mentőre – mondta el a Pénzcentrumnak az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Győrfi Pál.
Pedig az Országos Mentőszolgálat munkatársai a tavalyi ünnepnapokon sem szűkölködtek a tennivalókban: több mint 10 ezer hívást kaptak, a napi 3500 mentőfeladat mintegy 15 százalékkal több volt az ünnepnapokon megszokottnál. Ugyancsak magas hívásszám jelentkezett az Országos Mentőszolgálat által működtetett egységes alapellátási ügyeleti rendszerben, ahol a három nap alatt az orvosok és mentőtisztek, a tizenhét csatlakozott vármegyében 12 ezer beteget részesítettek ügyeleti ellátásban. Mindez folyamatos munkát jelentett az egy időben, szolgálatban levő, mintegy 1300 mentősnek országszerte. Mindeközben az adatok arról is tanúskodnak, hogy az Országos Mentőszolgálat esetszáma folyamatosan és jelentősen növekszik, a mentők feladatszáma az elmúlt hat év alatt mintegy 18 százalékkal tovább emelkedett.
Győrfi Pál a Pénzcentrumnak kifejtette: a tendencia folytatódik, ezért a tavalyi ünnepekhez képest idén több munkára számítanak. Természetesen a konkrét napok esetében számtalan tényező befolyásolhatja az esetszámokat. Ezek nagyban függenek az időjárástól, a látási viszonyoktól, a fronthatásoktól és attól, hogy járványos időszakban vagyunk-e; jelenleg egyébként igen, ilyen időszakról beszélhetünk.
Győrfi Pál rámutatott: nagyon fontos változások, fejlesztések zajlanak a mentésirányításban, amelyeket a technológiai fejlődés tesz lehetővé. A mentősök 130 éves vágya vált valóra azzal, hogy napjainkra megteremtették a vizuális kapcsolat lehetőségét a helyszín és a mentésirányítók között. Vagyis, míg korábban csak megpróbáltuk elképzelni a helyszíni körülményeket, napjainkban már odaláthatunk a helyszínre, ha a segélykérőnek van okostelefonja. Bizonyos alkalmazások révén ugyanis a mentésirányító kamerával nyomon követheti a beteg állapotát, sőt, akár a beteg mellett lévőt is instruálhatja, miképp nyújtson elsősegélyt.
További részletek a teljes cikkben