Idén március végéig már 8 kerékpáros és 7 motorkerékpáros volt okozója személyi sérüléses balesetnek.
Ahogy beköszöntött a tavasz, úgy sokasodtak az utakon a kerékpárosok és a motorosok is. A balesetmentes közlekedés nemcsak az ő érdekük, hanem az autósoké is, ezért érdemes áttekinteni pár fontos szabályt - írta a bama.hu.
A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint 2017-ben a személyi sérüléses közúti balesetek során 51 esetben kerékpáros, 24 esetben pedig motorkerékpáros volt az okozó. Tavaly 53 és 33 volt ez a szám. Idén március végéig már 8 kerékpáros és 7 motorkerékpáros volt okozója személyi sérüléses közúti közlekedési balesetnek.
A motorosok és a kerékpárosok a közúti közlekedés legvédtelenebb résztvevői. Passzív védelmi megoldások hiányában balesetnél az emberi testet közvetlen behatások érik, ezért a kerékpáros balesetet szenvedők gyakorlatilag minden esetben megsérülnek.
Az elmúlt nyár végén Másfél méter címmel indított, a kerékpárosok védelmét szolgáló kampányt az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. A program célja felhívni az autósok figyelmét arra, hogy a kerékpárosok előzésekor a biztonságos oldaltávolság lakott területen kívül másfél, lakott területen belül egy méter.
A kampánnyal – melyet először a Tour de France versenyigazgatója hirdetett meg – szeretnék figyelmeztetni az autósokat a biztonságos előzéshez szükséges távolság megtartására, hogy csökkentsék az elsodrásos kerékpáros balesetek számát. A KRESZ számos országban, köztük Romániában is előírja a másfél méteres oldaltávolságot, a magyar jogszabály csak a „megfelelő oldaltávolság” megtartására kötelezi az autósokat, a konkrét távolság megadása nélkül. Az autósok így nem is tudhatják, hogy mekkora a biztonságos távolság. Ezen a bizonytalanságot keltő helyzeten is szeretne változtatni a program - írta a lap.