• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Ha baleseteznek, a bringások mindig megsérülnek

Lapszemle 2019.05.20 Forrás: bama.hu
Ha baleseteznek, a bringások mindig megsérülnek

Idén március végéig már 8 kerékpáros és 7 motorkerékpáros volt okozója személyi sérüléses balesetnek.

Ahogy beköszöntött a tavasz, úgy sokasodtak az utakon a kerékpárosok és a motorosok is. A balesetmentes közlekedés nemcsak az ő érdekük, hanem az autósoké is, ezért érdemes áttekinteni pár fontos szabályt - írta a bama.hu.

A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint 2017-ben a személyi sérüléses közúti balesetek során 51 esetben kerékpáros, 24 esetben pedig motorkerékpáros volt az okozó. Tavaly 53 és 33 volt ez a szám. Idén március végéig már 8 kerékpáros és 7 motorkerékpáros volt okozója személyi sérüléses közúti közlekedési balesetnek.

A motorosok és a kerékpárosok a közúti közlekedés legvédtelenebb résztvevői. Passzív védelmi megoldások hiányában balesetnél az emberi testet közvetlen behatások érik, ezért a kerékpáros balesetet szenvedők gyakorlatilag minden esetben megsérülnek.

Az elmúlt nyár végén Másfél méter címmel indított, a kerékpárosok védelmét szolgáló kampányt az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. A program célja felhívni az autósok figyelmét arra, hogy a kerékpárosok előzésekor a biztonságos oldaltávolság lakott területen kívül másfél, lakott területen belül egy méter.

A kampánnyal – melyet először a Tour de France verseny­igazgatója hirdetett meg – szeretnék figyelmeztetni az autósokat a biztonságos előzéshez szükséges távolság megtartására, hogy csökkentsék az elsodrásos kerékpáros balesetek számát. A KRESZ számos országban, köztük Romániában is előírja a másfél méteres oldaltávolságot, a magyar jogszabály csak a „megfelelő oldaltávolság” megtartására kötelezi az autósokat, a konkrét távolság megadása nélkül. Az autósok így nem is tudhatják, hogy mekkora a biztonságos távolság. Ezen a bizonytalanságot keltő helyzeten is szeretne változtatni a program - írta a lap.