Ismét napirenden a háziorvosi törzskarton kiállítása egy kormány elé került javaslat szerint.
Új lendülettel ugrott neki néhány régi ügynek az egészségügyi államtitkárság. Ismét kormány elé viszik a kórházak pénzügyi szakembereinek kiszervezését, valamint a háziorvosi törzskartonok kötelező kitöltéséről szóló szabályozást – írja a nepszava.hu.
Ha nem sikerült is Ónodi-Szűcs Zoltánnak létrehoznia az úgynevezett kancelláriákat, a kórházak gazdálkodását azért központosítja. Így ha a kórházak nem veszthették is el teljes önállóságukat, most a tervek szerint a pénzügyesek lesznek az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) alkalmazottai április elsejétől. Ez lényegében egyenlő a kórházak gazdálkodásának központosításával. Az intézkedés országszerte mintegy 900 dolgozót érint, ők továbbra is a kórházakba járnak dolgozni, munkájukat az intézmény gazdasági igazgatója irányítja, munkabérüket viszont a kórházfenntartó hivatal utalja. Lapunk úgy tudja: az átveendő 900 pénzügyes adminisztratív „kiszolgálására" a velük kapcsolatos munkáltatói feladatokra több mint 60 új munkatársat kell alkalmaznia az ÁEEK-nek.
Tavaly nyáron Éger Istvánnak, a Magyar Orvosi Kamara elnökének ellenállásán bukott el az államtitkárnak az a terve is, hogy a háziorvosok három év alatt mérjék fel a körzetükbe tartozók egészségi állapotát, és úgynevezett törzskartont készítsenek róluk. Azóta most vették elő újra és írták bele ismét egy kormány elé kerülő javaslatba, hogy a háziorvosoknak, a házi gyermekorvosoknak és a fogorvosoknak is mégis csak ki kell állítaniuk a törzskartont a betegeikről.