• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hurrá, nyaralunk! Györfi Pál óriásplakáton

Lapszemle 2022.05.09 Forrás: nepszava.hu
Hurrá, nyaralunk! Györfi Pál óriásplakáton

Míg mentősként, a járvány elleni védekezés arcaként emberéleteket véd, a kereskedelmi reklámokkal pénzügyi döntéseket befolyásol.

Nyáron már ne maradjon otthon! – buzdít napokon óta pink színű kis gatyában óriásplakátokon Győrfi Pál, egy utazási irodát reklámozva. A hirdetés szlogenje egyértelműen a 2020-as járványügyi szerepére utal, amikor Győrfi Pál volt a pandémia elleni állami küzdelem „arca”, s ekként kérte arra az időseket: Maradjanak otthon! - írta a népszava.hu publicistája.

Nem ez az első eset, hogy Győrfi hivatalos megszólalásai mellett műsorvezető vagy éppen hirdetések főszereplője a nyilvánosságban. Míg mentősként, a járvány elleni védekezés arcaként emberéleteket véd, a kereskedelmi reklámokkal pénzügyi döntéseket befolyásol.

Helyes-e ezt a két szerepet keverni? - tették fel a kérdést sokan a közösségi portálokon. Volt, aki ott úgy ítélte meg, hogy ha a munkaszerződése nem tiltja, akkor reklámozzon, csak adjon le az így megkeresett pénzből az OMSZ-nek is. Mások azt is felvetették: míg az átlag egészségügyi dolgozók csak belerokkantak a járvány alatti munkába, a szóvivőnek legalább megérte a szerepvállalás.

Megkérdeztük mások mellett a szaktárcát, az OMSZ főigazgatóját is, hogy szerintük összeegyeztethető-e az efféle kereskedelmi tevékenység az állami kommunikáció arca szereppel. Az állásfoglalást az ágazat vezetői a jelek szerint lepasszolták a mentőszolgálat szóvivőjének, mert választ egyedül magától Győrfi Páltól kaptunk. Ő egyebek mellett azt írta: „A járvány első hullámának idején a „Maradjanak otthon!” üzenetre volt szükség, ma már azonban az eredményes járványkezelés és a vírus visszahúzódása miatt eljött az idő a testi-lelki kikapcsolódásra. Az utazási iroda reklámja ezt a derűs üzenetet hordozza (...). Ráadásul az utazási iroda a mentődolgozóknak kedvezményt is biztosít.”