Félelem és tehetetlenség: perceken át hiába hívták a mentőt a sztrókos asszonyhoz.
Rettegés és tehetetlenség: ezek az érzések kavarogtak K. Edinában és testvérében, amikor hiába hívták a mentők 104-es számát agyvérzést kapott édesanyjukhoz, holott tudták, minden pillanat számít. Több mint 10 perc telt el, mire a diszpécser felvette a telefont – írja a blikk.hu portálja.
Édesanyánk múlt kedden délelőtt váratlanul rosszul lett, ezért kihívtuk hozzá a háziorvost – kezdte az asszony lánya, Edina. Az 59 éves nőhöz a doktornő nagyon gyorsan kiérkezett. Alapos vizsgálat után közölte: nagy a baj, hívni kell a mentőket, mivel azonnali segítségre van szükség. Az igazi gondok akkor kezdődtek, amikor tárcsáztuk a 104-et. Megdöbbenésünkre senki sem vette fel a telefont – folytatta Edina. A háziorvosunk nagyon segítőkész volt, felváltva próbáltuk elérni a 104-es mellett a 112-es segélyhívó számot többször is, sikertelenül. A családnak több mint tíz perc után vették fel a telefont a 112-es segélyvonalon.
A mentő így nagyon hosszú idő után ért ki. Közben anyunak több rohama volt. A háziorvosnak sikerült stabilizálnia. Ha tudjuk, hogy ennyi idő, mire édesanyám segítséget kap, magunk rohanunk vele a kórházba – húzta alá Edina.
A kórházban kiderült, hogy a nő sztrókot kapott. Azóta jobban van.
Egy férfi kérte a mentőszolgálat kapcsolását, mivel a 104-es segélyhívó számot nem vették fel. A bejelentőtől átvette a telefont a háziorvos, akivel a 112-es operátora tisztázta a bejelentő nevét, a helyszínt. 10 óra 9 perc 36 másodperckor adatlapot küldött a mentők irányítócsoportjának. A hívás 50. másodpercében átadta a hívást a mentésirányítónak – közölte a rendőrség. Hozzátették: vizsgálatot nem indítottak.