• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Jönnek az első intézkedések a ferihegyi zajterhelés ügyében

Lapszemle 2019.04.15 Forrás: inforadio.hu
Jönnek az első intézkedések a ferihegyi zajterhelés ügyében

Két hét múlva elkészülnek a javaslataikkal, majd elkezdik ezek bevezetését.

Akár egyfajta zajterhelési illeték bevezetésével is rávehetők a légitársaságok, hogy éjfél előtt érkezzenek meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.

Változott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megközelítési iránya, a repülők új útvonalon szállnak le, és alacsonyabban repülnek. Ez a miniszter szerint különösen a mélyalvás, éjfél és reggel öt között zavarja a lakókat, ami miatt szeretnék elérni, hogy ebben az időszakban ne legyen légi forgalom.

Palkovics László elmondta: csütörtökön összeült a Légiközlekedési és Repülőgépipari Tanács, amely kiemelten foglalkozott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér térségének zajterhelésével is. Mint mondta: azt szeretnék, hogy éjfél után és hajnali öt előtt ne szálljon le gép, ha mégis érkezik jármű - és nem vészleszállásról van szó -, illetéket kell majd fizetnie.

Két hét múlva elkészülnek a javaslataikkal, majd elkezdik ezek bevezetését. Lesznek olyan változások, amelyeket hamar bevezetnek, például a lakók észlelni fogják, hogy nem jönn éjjel annyi gép, és lesznek olyanok is, amelyek néhány hónapot vesznek igénybe.

Kiemelte: a zajterhelés mérésébe a lakosságot is szeretnék jobban bevonni, és "a reptér saját mérőhálózata mellett a Közlekedéstudományi Intézet - ez a minisztérium egyik kutatóintézete - már elkezdte a saját, stabil és mobil eszközeinek telepítését. Ezek eredményeit közzé tesszük megfelelő applikációkon keresztül. És ha például idős mérnökök otthonukban szeretnének ehhez csatlakozni, akkor kapnak egy zajmérőt, és a szerintük zavaró eseményeket rögzíthetik és elküldhetik nekünk". Azzal egyébként a minisztérium is tisztában van, hogy a zajszint-észlelés sok szubjektív elemet tartalmaz.