A hívásfogadás szakszerűségét, megfelelőségét vizsgálni fogja az OMSZ.
- A szigetszentmiklósi HÉV-megállónál észrevettünk a földön egy kerékpárt, nem messze tőle pedig egy 20-30 év körüli fiatalember ült a lépcsőnél. Fejét a kezébe hajtotta, láthatólag nem jól érezte magát. Nem reagált semmire, hiába szólongattuk, bökdöstük - idézte fel a Blikknek a szombat kora délutánt Hájas Róbert. Emlékeztem, hogy az országos tiszti főorvos riasztást adott ki, ezért felhívtam a mentőket. A tiszt elkezdte firtatni, hogy miért kell a mentő, mik a tünetek. Nem tudtam megállapítani, nem vagyok orvos. Elmondtam, amit tapasztaltam, ám a vonal másik felén lévő ahelyett, hogy intézkedett volna, tovább faggatott.
Például megkérdezte, zavar-e engem, hogy a fiatalember ott ül. Ismételten kértem, hogy küldjön hozzá mentőkocsit, mert nem lehet vele beszélni. Erre ő: lehet, hogy alszik. Már vagy öt perce beszélgettünk, amikor azt kérdezte, hogy én milyen kocsit küldenék helyette, mivel nem adtam elég információt – idézte fel a részleteket Róbert, aki az utolsó két percet rögzítette mobiltelefonjával.
Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője a hangfelvétel hallatán azt mondta: a hívást fogadó mentésirányítónak nemcsak a cím felírása, hanem a beteg állapotára vonatkozó információk kikérdezése is a feladatai közé tartozik. Ez nem öncélú akadékoskodás, hanem fontos, a további teendőket megalapozó eszköz. Hiszen nem mindegy, milyen mentőegységet riasztanak a beteghez. Ettől függetlenül a hívásfogadás szakszerűségét, megfelelőségét vizsgálni fogják.
A hangfelvétel meghallgatható a Blikk honlapján