Egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget céloztak meg.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Dolce Notte Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Sogni D’oro Ceramica alvásszett elnevezésű termék népszerűsítése során. A vállalkozás azt állította, hogy a bio kerámia rostszállakkal átszőtt alvásgarnitúrája „az általunk alvás közben kibocsátott hőt infravörös sugarak formájában megőrzi" és így a termék alkalmas betegségek megelőzésére, gyógyítására, kezelésére, valamint kedvező hatást gyakorol az emberi egészségre. A vizsgálat során azonban a vállalkozás nem igazolta megfelelően, hogy az alvásszett ténylegesen rendelkezik a hirdetésekben szereplő hatásokkal – írja a vg.hu portálja.
Fontos kiemelni – írja a GVH –, hogy az olyan fogyasztó, akinek valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn a szervezetében, az kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival, reklámjaival szemben. A hivatal ezért 4 547 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.