Az elismerést az Alvás Világnapja magyarországi rendezvényén adták át.
2015-ben a bangkoki Mandarin Oriental Hotel és az itthon is négy szállodát üzemeltető Accor ibis hotellánc kapta meg az alváskultúrát kiemelten kezelő szállodáknak járó díjat, a Sleepfriendly Hotel Award-ot. Az emberiség egyharmada alvásbeteg, vagy szenved valamilyen alvászavartól. Vagyis tízből hárman rosszul alszanak, aminek nemcsak a fáradtság, hanem komoly betegség is lehet a következménye. A probléma fontosságára hívták fel a figyelmet a rendezvényen résztvevő orvosok, az alváskutató és neurológus szakemberek – írja a Népszava – online.
Sokak szerint egy szálloda „csak" alvóhely. Igazából azonban sokkal több ennél, de az biztos, hogy a vendégek elégedettségét jelentős mértékben az alvásuk minősége határozza meg. Erről beszélt az Alvásbarát Hotel díj átadásakor Kiss Róbert Richard, a Sleepfriendly Hotel International Program vezérigazgatója. A turizmusban is egyre jobban felértékelődik a pihentető alvás feltételeinek megteremtése.
A Sleepfriendly Hotel minősítés a pihentető alvás feltételeinek sokoldalú felmérését jelenti, amely kiterjed a szobákban az alvás alapvető eszközeinek (matrac, ágy, ágynemű) minőségére, a pihentető alvás feltételeinek (hang-, fény- és levegő körülmények), a kiegészítő eszközök és szolgáltatások (füldugó, ébresztési módok stb.) meglétére és minőségére.
A minősítés garanciát ad arra, hogy az adott szolgáltató valóban megfelel a kategóriáján belül elvárható követelményeknek, s eleget tesz a vendégek és a szakma követelményeinek is. Dr. Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, a SFP hotel szakmai elnöke elmondta, hogy a szállodák besorolásánál ma már fontos szempont az alvásbarát koncepció megléte.