• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészeti egység épült 2,7 milliárd forintból Kecskeméten

      Egynapos sebészeti egység épült 2,7 milliárd forintból Kecskeméten

    • "Sokkal több beteget tudunk ellátni az egynapos sebészet során"

    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

Nemcsak a poggyászok, hanem az utasok súlyát is lemérik

Lapszemle 2023.06.01 Forrás: roadster.hu
Nemcsak a poggyászok, hanem az utasok súlyát is lemérik

Valójában senki nem látja körülöttük, hogy mennyit nyomnak, mert nincs kijelző, és a folyamat teljesen névtelen.

Azokat, akik az aucklandi nemzetközi repülőtérről indulnak az Air New Zealand járataival június 1. és július 2. között, megkérik, hogy álljanak rá a mérlegre a kapu előtt. Az utasoknak nem kötelező vállalniuk az adatgyűjtést, de mint a légitársaság mondja, ezzel hozzájárulhatnak a biztonságos és hatékony repüléshez - írta a roadster.hu.

Jelenleg a légitársaságok ugyanis becsült tömeg alapján határozzák meg, hogy mekkora az utasok összsúlya: utasonként 88 kilót számolnak, vagy férfiakra 93, nőkre 75 kilót. Ebből is látszik, hogy a légitársaságok óvatosságból inkább túlbecsülik, hogy mekkora súlyt kell szállítania a repülőnek, ami lehet, hogy biztonságos, környezetvédelmi szempontból azonban nem biztos, hogy optimális.

Ha kiderül, hogy átlagosan kisebb az utasok súlya a számoltnál, akkor akár az is lehet, hogy kevesebb üzemanyagot töltenek a gépbe.

Legolvasottabb cikkeink