• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nemcsak a poggyászok, hanem az utasok súlyát is lemérik

Lapszemle 2023.06.01 Forrás: roadster.hu
Nemcsak a poggyászok, hanem az utasok súlyát is lemérik

Valójában senki nem látja körülöttük, hogy mennyit nyomnak, mert nincs kijelző, és a folyamat teljesen névtelen.

Azokat, akik az aucklandi nemzetközi repülőtérről indulnak az Air New Zealand járataival június 1. és július 2. között, megkérik, hogy álljanak rá a mérlegre a kapu előtt. Az utasoknak nem kötelező vállalniuk az adatgyűjtést, de mint a légitársaság mondja, ezzel hozzájárulhatnak a biztonságos és hatékony repüléshez - írta a roadster.hu.

Jelenleg a légitársaságok ugyanis becsült tömeg alapján határozzák meg, hogy mekkora az utasok összsúlya: utasonként 88 kilót számolnak, vagy férfiakra 93, nőkre 75 kilót. Ebből is látszik, hogy a légitársaságok óvatosságból inkább túlbecsülik, hogy mekkora súlyt kell szállítania a repülőnek, ami lehet, hogy biztonságos, környezetvédelmi szempontból azonban nem biztos, hogy optimális.

Ha kiderül, hogy átlagosan kisebb az utasok súlya a számoltnál, akkor akár az is lehet, hogy kevesebb üzemanyagot töltenek a gépbe.