• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nincs több haladék, tilos lesz az egészségtelen ételek reklámja

Lapszemle 2024.09.17 Forrás: vg.hu
Nincs több haladék, tilos lesz az egészségtelen ételek reklámja

Angliában minden ötödik gyerek túlsúlyos vagy elhízott, mire elkezdi az általános iskolát, és a nyolcadik osztály végére már minden harmadik azzá válik.

A gyermekkori elhízás elleni küzdelem jegyében 2025 októberétől este kilenc előtt tilos lesz egészségtelen ételeket reklámozni a televízióban az Egyesült Királyságban, a fizetett online reklámozásukat pedig teljesen betiltják - írta a vg.hu a Sky News internetes kiadása nyomán.

A terv nem új, már 2021-ben döntött róla az akkori konzervatív kabinet, a bevezetését azonban kétszer is elhalasztották. A nyáron megválasztott munkáspárti kormány azonban nem ad több haladékot. Andrew Gwynne egészségügyi miniszter szerint a lépéssel teljesítik választási ígéretüket, az időkeretet pedig úgy határozták meg, hogy „egyértelműséget teremtsenek” a vállalkozások számára.

Az egészségügyi miniszter emlékeztetett, hogy Angliában minden ötödik gyerek túlsúlyos vagy elhízott, mire elkezdi az általános iskolát, és a nyolcadik osztály végére már minden harmadik azzá válik. A probléma ezért drasztikus megoldást igényel.

Egy tavalyi felmérés eredménye szerint egyébként tíz felnőttből nyolc támogatja az egészségtelen élelmiszerek televíziós és online reklámozásának betiltását a gyermekek számára.

A brit lakosság többsége támogatná, hogy új adókat vessenek ki a gyorséttermi ételeket vagy ultrafeldolgozott élelmiszereket gyártó cégekre, hogy segítsen kezelni az elhízási válságot.

A szív- és érrendszeri kutatásokkal foglalkozó British Heart Foundation azonban azt szeretné, ha a kormány még tovább menne, és a tilalmat kiterjesztené az óriásplakátokra, a rádióreklámokra és a sportszponzorációra, és só-, valamint cukoradót vezetne be.

Továbbiak a cikkben