Angliában minden ötödik gyerek túlsúlyos vagy elhízott, mire elkezdi az általános iskolát, és a nyolcadik osztály végére már minden harmadik azzá válik.
A gyermekkori elhízás elleni küzdelem jegyében 2025 októberétől este kilenc előtt tilos lesz egészségtelen ételeket reklámozni a televízióban az Egyesült Királyságban, a fizetett online reklámozásukat pedig teljesen betiltják - írta a vg.hu a Sky News internetes kiadása nyomán.
A terv nem új, már 2021-ben döntött róla az akkori konzervatív kabinet, a bevezetését azonban kétszer is elhalasztották. A nyáron megválasztott munkáspárti kormány azonban nem ad több haladékot. Andrew Gwynne egészségügyi miniszter szerint a lépéssel teljesítik választási ígéretüket, az időkeretet pedig úgy határozták meg, hogy „egyértelműséget teremtsenek” a vállalkozások számára.
Az egészségügyi miniszter emlékeztetett, hogy Angliában minden ötödik gyerek túlsúlyos vagy elhízott, mire elkezdi az általános iskolát, és a nyolcadik osztály végére már minden harmadik azzá válik. A probléma ezért drasztikus megoldást igényel.
Egy tavalyi felmérés eredménye szerint egyébként tíz felnőttből nyolc támogatja az egészségtelen élelmiszerek televíziós és online reklámozásának betiltását a gyermekek számára.
A brit lakosság többsége támogatná, hogy új adókat vessenek ki a gyorséttermi ételeket vagy ultrafeldolgozott élelmiszereket gyártó cégekre, hogy segítsen kezelni az elhízási válságot.
A szív- és érrendszeri kutatásokkal foglalkozó British Heart Foundation azonban azt szeretné, ha a kormány még tovább menne, és a tilalmat kiterjesztené az óriásplakátokra, a rádióreklámokra és a sportszponzorációra, és só-, valamint cukoradót vezetne be.
Továbbiak a cikkben