A győri kórházban röntgen- vagy MR-vizsgálatra vártak, a kiszervezett szolgáltatás az időpontfoglaló rendszere volt a hibás. Reagált a szolgáltató.
Olyan hosszú volt a sor, hogy sokan a tűző napon álltak, egyik beteg rosszul is lett Győrben csütörtökön – számolt be az RTL Híradó a Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórháznál történtekről. Az embereknek órákig kellett várakozniuk időpontért röntgen- vagy MR-vizsgálatra, írja szemléjében a nepszava.hu.
Mint kiderült, az államilag finanszírozott képalkotó vizsgálatokat az Affidea magánszolgáltató végzi a győri kórház épületében. A kórház az RTL kérdésére azt válaszolta, hogy a várakozás az Affidea Központ időpontfoglaló rendszerének megnyitása miatt alakult ki, és amikor erről értesültek, egy zárt fedett folyosót biztosítottak a várakozóknak.
A riportból azonban kiderült, sokan már reggel fél nyolcra érkeztek, de a sor vége már akkor az utcán állt. Volt, aki azt mondta, ez gyakori jelenség, mert havonta csak egyszer kérhetnek időpontot.
Az Affidea Magyarország közleménye
"Az Affidea vizsgálataira – így MRI-re is – személyesen, telefonon és e-mailben is lehet időpontot kérni. Azokat az időpontot, szakaszosan nyitjuk meg, ezzel biztosítva azt, hogy a rendelkezésre álló kapacitásokat azok vehessék igénybe, akik a belátható időtáv miatt ténylegesen el is tudnak jönni a vizsgálatra.
Tapasztalataink szerint, távolabbi időpontot ajánlunk fel, sokan nem jelzik, ha ez mégsem alkalmas már mindenkinek. Az adott időpont így üresen marad, és más betegek nem tudnak élni ezzel a lehetőséggel. Ez hosszú távon a várakozási idők növekedéséhez és az ellátás hatékonyságának csökkenéséhez vezetne.
A július 3-i nagyon hosszú sor állás egyedi eset volt, nem jellemző a napi működésünkre, ezért nem is tudtunk rá előzetesen felkészülni. A kórház vezetésének támogatásával még a kora délelőtti órákban nemcsak központunk területén, hanem a kórház folyosóján is várakozóteret biztosítunk."