• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Sokan nyáron sem cserélik le a téli gumit

Lapszemle 2018.06.08 Forrás: magyaridok.hu
Sokan nyáron sem cserélik le a téli gumit

A szakértők arra figyelmeztetnek, nyárias körülmények között kifejezetten veszélyes téli gumival közlekedni.

Évről évre egyre kevesebben váltanak nyári gumira a kánikula beköszöntével, ezzel párhuzamosan pedig egyre többen hagyják autójukon a téli gumit – derült ki a Nonstopgumi és a Használt­autó.hu magazinjának közös felméréséből, melyet a magyaridők.hu ismertetett.

A Használtautó.hu közleménye szerint az autósok csupán 65 százaléka váltott nyári abroncsra, harmaduk még télivel autózik, a négy évszakos abroncsot használók aránya pedig elenyésző, kétszázalékos.

A szakértők arra figyelmeztetnek, nyárias körülmények között kifejezetten veszélyes téli gumival közlekedni. Már városi, 60 kilométeres óránkénti sebességről is több mint kétszeres fékutat ad egy idősebb téli gumi egy jó nyári abroncshoz képest.

A felmérést végző csapat tesztautója 60 kilométeres sebességről indított fékezésnél 16,1 méter különbséget mutatott a nyári abroncs javára, ami több mint három autóhossz­nyi, egy teljes zebrányi többletfékutat jelent.

Téli gumival autózni nemcsak azért nem ajánlott, mert balesetveszélyes, hanem azért is, mert az alacsonyabb hőmérsékletre tervezett abroncs normál üzemben is megég, felkeményedik az autón, egy vészfékezés esetén pedig növeli a fékutat, az abroncs extrém módon torzulhat, lamel­lái össze is sülhetnek.