• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Újabb betegszállító áll le Szegeden

Lapszemle Forrás: Délmagyar Online

Már csak két betegszállító cég marad Szegeden: a márciusban bedőlt vállalkozás után májusban újabb áll le.

Szegeden újabb betegszállító dobja be májustól a törölközőt. Alig több mint egy hónapja vonult ki a piacról a Maros Sped, amely a város területének negyedéről, valamint több környékbeli településről szállította a betegeket. Helyettesítése azóta sem megoldott, feladatait a másik három cég vette át. Májustól rendeződne a helyzet, ekkorra azonban újabb vállalkozás áll le, a Medico-Trans Kft. Erről a cég március 27-én levélben tájékoztatta az OEP-et és az ÁNTSZ-t – írja a Délmagyarország Napilap.

Az okokról Zs. Tóth Endre cégvezető nem kivánt nyilatkozni. A lap információ szerint, a Maros Spedhez hasonlóan anyagi megfontolásból döntöttek az OEP-finanszírozott betegszállítás befejezéséről. A cég működteti a betegtaxit, amely Szegeden és vonzáskörzetében fuvaroz hasonlóan, mint a betegszállítók, csak privát megrendelésre, és jóval gyorsabban. Májustól csak a magánszektorból él majd.

Tanács Róbert, az Országos Betegszállító Szolgálat Csongrád megyei irányító szervezetének vezetője úgy nyilatkozott: nyártól komoly problémákra lehet számítani. Miután a Maros Sped kiszállt, a helyére egy másik, megyén kívüli betegszállító cég pályázott. A szegedi Nüke Kft. ezek után kapacitást cserélt vele: Bács megyei munkáit odaadta, és helyette átvette három autóval a szegedi területet. Ez a rendszer májustól működne, de most az a helyzet, hogy az újabb bedőlés miatt akkortól ismét három autó hiányozni fog. Ráadásul így Szegeden mindössze két betegszállító cég marad – együtt összesen két tartalék autóval rendelkeznek. Ezt már adminisztratív módon nem lehet megoldani úgy, ahogyan a Maros Sped kiesésekor tették.

A Medico-Trans betegeit már biztosan nem vehetjük át – fűzte hozzá Tanács Róbert, aki úgy véli, ha rövid időn belül nem lesz üzemanyagár-kompenzáció, valószínűleg a Nüke Kft. sem folytatja. Vagyis nyáron a harmadik szegedi betegszállító cég is leáll – mondta Tanács Róbert, hozzátéve azt is: Állami feladatot látunk el, de még a működési költséget sem finanszírozzák számunkra. Így mi fizetünk az OEP helyett – csakhogy lassan végleg elfogynak akik erre hajlandók.

Közigazgatási eljárást indít az OTH