Erős összefüggés a diétás italok és a cukorbetegség növekvő kockázata között.
A tengerentúlon is egészségügyi aggályokat okoz a szénsavas üdítők és energiaitalok széles körű fogyasztása, amelyek nem ritkán a gyerekeket célozzák meg marketingjükkel. A Marketwatch összegyűjtött 10 okot, amelyek a cukrozott, de akár 'light' üdítők fogyasztása ellen szólnak. Ezeket ismerteti a napi.hu.
A víz napjainkban az italgyártó iparág egyik leggyorsabban bővülő szegmensét képviseli, míg a szénsavas üdítők piaca szűkül. A fogyasztók mind több alacsony energiatartalmú, vagy egyenesen kalóriamentes terméket választanak. A fogyasztói ízlésben jelentős változás állt be, 2001 és 2011 között az egy főre jutó éves ásványvízfogyasztás 56 százalékkal 26 gallonra (98,4 liter) nőtt az USA-ban, ugyanekkor a szénsavas üdítők fogyasztása 16 százalékkal 44 gallonra (166,5) hanyatlott. A trend a szódagyártókat is lépésre késztette, számosan közülük már saját palackozott (ásvány)vízmárkával rendelkezik. Ezzel együtt, a szénsavas üdítőitalok fogyasztása már-már tradicionális részlt képezi az étkezési kultúrának, így komolyabb mértékű további visszaszorulásukra még várni kell.
Rossz hír: a diétás szénsavas üdítők sem feltétlen tesznek jót a szervezetünkkel. A Marketwatch megemlíti, egy, a közelmúltban publikált francia tanulmány erős korrelációt talált a diétás italok és a cukorbetegség kialakulásának növekvő kockázata között. Azok a nők, akik "light" termékeket vásárolnak, átlag 43 százalékkal többet is fogyasztanak, mint a cukrozott italokat ivók. A korreláció azonban nem jelent ok-okozati kapcsolatot. Számos egyéb tényező befolyásolja a betegség kialakulását, így például az egyes alkati adottságok. A további 8 ok, amit a gyártók eltitkolnak.