• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Volt, hogy 6 óráig fel sem vették a telefont az ügyeleten

Lapszemle 2024.02.03 Forrás: hazipatika.com
Volt, hogy 6 óráig fel sem vették a telefont az ügyeleten

Sokszor gyors orvosi ellátásra lett volna szükség, az ügyelet azonban megtagadta a mentők kérését és nem vonult ki a beteghez.

Az egyik Pest megyei magán ügyeleti szolgáltatóra az elmúlt években sok panasz érkezett. Februártól azonban változhat a helyzet, ugyanis az érintett területen is átvette az ellátást az Országos Mentőszolgálat - írja a házipatika.com.

„Betegek és a Központi Irányító Csoport felháborodását is gyakran sikerült kivívnia az egyik magán ügyeleti szolgáltatónak Pest vármegyében, amelyikkel csak gond volt az elmúlt években” – kezdte friss Facebook-posztját az Országos Mentőszolgálat. Mint írták, 2023-ban 24, 2022-ben pedig 17 alkalommal volt példa arra, hogy a szolgáltató területén gyors orvosi ellátásra volt szükség, az ügyelet azonban megtagadta a mentők kérését és nem vonult ki a beteghez.

Nem volt megfelelő az ellátás minősége

A beszámoló szerint a meg nem nevezett, Pest megyei falu ügyeleti ellátását eddig egy piaci alapon működő vállalkozás végezte. Az ott tevékenykedő egészségügyi dolgozók azonban nem tekintették kötelező érvényűnek a budapesti mentésirányítás utasításait, ráadásul a felelősségre vonás is elmaradt a kivonulás megtagadásával kapcsolatban.

"Vagyis a betegek bár egyértelműen ügyeleti panaszokkal hívták a segélykérőt, ennek ellenére is sokszor mentőt volt kénytelen riasztani a mentésvezető, ezzel is tovább terhelve a mentési kapacitást. Olyan is többször megesett, hogy hat órán keresztül nem vették fel a telefont, de abban sem volt köszönet, ha sikerült elérni a nővért”.

További részletek a cikkben.