A Budapesten és környékén közlekedők menetjegye, bérlete mögött nincs biztosítás.

Kétféle biztosítás is védi a távolsági buszokon, vonaton közlekedőket, a Budapesten utazókat már csak egy. A BKK tavaly mondta fel szerződését a vele partnerségben lévő biztosítóval - derült ki a Kossuth Rádió Napközben című műsorából.
A hazai közlekedésben tulajdonképpen kétféle biztosításról lehet beszélni - mondta el Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója, az egyik a társaság felelősségbiztosítása, a másik pedig a jegyekhez kapcsolt utas-, illetve balesetbiztosítás. A közlekedési cégek– köztük a BKK, Volán, MÁV – felelősségbiztosítása az ő hanyagságukból, hibájukból, illetve műszaki okból bekövetkezett balesetekkor érvényes. A társaságok minden ilyen esetben, egyedi bejelentés alapján, felelősséget vállalnak – tette hozzá a szakember.
Németh Péter hangsúlyozta, a menetjegyhez kapcsolódó biztosításoknál más a helyzet. A Volánnak és a MÁV-nak van ilyen szolgáltatása, a BKK azonban tavaly decemberben felmondta a vonatkozó szerződését a vele partnerségben lévő biztosítóval. Most tehát a Budapesten és környékén közlekedők menetjegye, bérlete mögött nincs biztosítás.
A légi utasok jogai kapcsán Kispál Edit hangsúlyozta: az Európai Bíróság már több döntésében kimondta, hogy a fogyasztók a több mint háromórás késés esetén gyakorlatilag ugyanazokat a károkat szenvedik el, mintha törölték volna a járatot. Ennek alapján tehát akár kártérítés is megilleti őket. Ebben a tekintetben azonban nagy különbség van a buszon, vonaton, illetve a repülőn utazók jogai között. A légi utasok esetében ugyanis a kártalanítás komoly összeg, 250-től 600 euróig terjed a mértéke attól függően, milyen hosszú járattal utazott volna az ügyfél – tette hozzá a FEOSZ szóvivője.