• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: nem fenyegettek sztrájkkal a tárgyalófelek

      Ónodi-Szűcs: nem fenyegettek sztrájkkal a tárgyalófelek

    • 2021-ig plusz 4100 orvos állhat itthon  munkába

      2021-ig plusz 4100 orvos állhat itthon munkába

    • Előrehozzák a szakdolgozók novemberi béremelését

      Előrehozzák a szakdolgozók novemberi béremelését

  • EBP
    • 2019 tavaszára megújul az Irdalmasrendi Kórház

      2019 tavaszára megújul az Irdalmasrendi Kórház

    • A jövő kórháza épül Dél-Budán

      A jövő kórháza épül Dél-Budán

    • 8 milliárdos fejlesztés a Szent Imre-kórházban

      8 milliárdos fejlesztés a Szent Imre-kórházban

  • EESZT
    • 100 napja működik már az EESZT

      100 napja működik már az EESZT

    • Nem elég rugalmas  az e-recept

      Nem elég rugalmas az e-recept

    • Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

      Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

Az oktatás módszertanáról a szakmai napon

Regionális hírek 2018.02.12 09:21 Forrás: Semmelweis Egyetem
Az oktatás módszertanáról a szakmai napon

Fontos a tanárok hozzáállása, milyen eszközöket, technikákat vetnek be az oktatás hatékonyságának fejlesztése érdekében.

Ötödik alkalommal rendezte meg szakmai napját az Egészségtudományi Kar (ETK) Társadalomtudományi Tanszéke „Motiváció és kreativitás kérdései a(z egészségügyi) felsőoktatásban" címmel. Dr. Vingender István (képünkön), az ETK oktatási dékánhelyettese köszöntőjében kiemelte, az oktatás hatékonysága nagyban függ a hallgatóktól is, az oktatási rendszer fontos kérdése, hogy a diákok hogyan motiválhatók - számolt be róla az egyetem honlapja.

„Nekünk, elméleti embereknek mindig jó hallani a gyakorlati életben is közvetlenül hasznosítható ismereteket"– fogalmazott a dékánhelyettes. Szólt arról is, hogy fontos a tanárok hozzáállása, milyen eszközöket, technikákat vetnek be az oktatás hatékonyságának fejlesztése érdekében, emellett a hallgatóknak ezekre az impulzusokra adott reakciója is fontos szempont. Minden rendszer csak annyira lehet jó, amennyire a leggyengébb láncszem az, így mi is csak annyira tudunk jó oktatók lenni, amennyire a hallgatók azok – vélekedett. Végezetül azt kívánta, hogy a szakmai napon megtanultakat mindenki tudja az órákon is alkalmazni.

A program előadásokkal folytatódott. Dr. Bajzáth Angéla, az ELTE-TÓK Neveléstudományi Tanszékének adjunktusa és Dr. Péter-Szarka Szilvia, a Debreceni Egyetem Pszichológiai Tanszékének munkatársa előadásaikban inkább az elméleti megközelítésre helyezték a hangsúlyt. Kutatás, képzés, gyakorlat kapcsolata az egészségügyi felsőoktatás kontextusában, illetve az inspiráció, motiváció és teljesítmény kérdései a felsőoktatásban témában tartottak előadást.

A második szakaszban az ETK munkatársainak előadásai inkább a praktikus ismeretekre, felhasználható információkra fókuszáltak. Az előadások témái között szerepelt például a „Design Thinking" – az interdiszciplináris együttműködés katalizátora egy jó gyakorlatban, szó esett a módszertani tapasztalatokról is a serdülők populációjában, illetve a TANTUdSZ Programról. A szakmai nap egy workshoppal zárult - áll a beszámolóban.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink