Nem a legdrágább narancsleveknek a legmagasabb a C-vitamin tartalma - derült ki a tesztből.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 16 féle narancslevet tesztelt laboratóriumban. Arra voltak kíváncsiak, hogy mennyi C-vitamint tartalmaznak, mennyire környezetbarát a csomagolásuk és milyen a vásárlói tájékoztatás a címkén. A tesztbe a sajátmárkás, jól ismert termékektől a drágább, bio termékekig sokféle narancslé került.
Az összesített pontozásban legmagasabb értéket (16,3 pontot) a Tesco Organic bio narancsleve kapta - érdekes, hogy a Tesco másik gyártmánya, a Tesco Value narancslé pedig az utolsó előtti helyen végzett. A második helyen a dm Bio narancsleve végzett 15,87 pontal, harmadik helyen pedig a Happy Day 15,7 ponttal. A lista végén a Cappy, a Tesco Value és az Auchan frissen préselt narancsleve szerepelt.
A legmagasabb C-vitamin tartalom a legolcsóbb a termékben, a Spar S-Budget narancslében volt (55,9 mg/100 ml). A második helyen a Happy Day szerepel 47 mg/100 m, harmadik helyen pedig a Happy Day gyümölcshússal 45,5 g/100ml C-vitamin tartalommal. Ez elég jó adat, ha figyelembe vesszük, hogy jelenleg a C-vitamin hivatalos ajánlott napi beviteli értéke (RDA) 60-80mg.
A biotermékeknél nagy volt a szórás a C-vitamin tartalom tekintetében: a 3 bio termékből kettő kiemelkedően sok C-vitamint tartalmazott az összes többi termékhez képest (Pfanner bio 44,9 mg, Tesco Organic 43,9 mg) Viszont a dm Bio a sereghajtók között végzett mindössze 28,7 mg C-vitamin tartalommal.
A vizsgált termékek közül 7 estében FSC minősítésű csomagolás volt: A Sió, a Hohes C Mild, a sima és a gyümölcshúsos Happy Day, a dm Bio és a Tesco Organic bio narancsital.
A fogyasztói tájékoztatás szempontjából pozitív volt a körkép: minden terméken fel volt tüntetve a gyártó vagy a forgalmazó, és az energiatáblázat is, viszont 3 terméknél nem derült ki a származási hely. A teljes teszt itt megtalálható