• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A biztonsági öv a babát és a mamát is védi

Egészségmagazin Forrás: MTI

Japán kutatók biztonsági övvel kapcsolatos vizsgálatának eredményeit egy amerikai szakfolyóirat közölte közölte.

Az American Journal of Obstetrics and Gynecology tanulmányt közöl arról, hogy sok nő vezet autót terhességének ideje alatt, anélkül, hogy használná a biztonsági övet. Ezzel mind önmaga, mind születendő gyermeke életét súlyosan veszélyezteti.

A terhes nők 6-7 százaléka szenved a várandósság időszakában balesetet. Ezeknek a tragikus eseteknek kétharmada közlekedési baleset. A legújabb statisztikák szerint az Egyesült Államokban évente 130 000 terhes asszonnyal történik baleset, ez csaknem négyezer születendő gyermek életét követeli.

Japánban a biztosítók adatai szerint a terhesek baleseteinek 46 százaléka autóvezetés közben következik be. Motodzava Jaszuki és munkatársai ezért terhes nők alkatának, anatómiai fölépítésének megfelelő bábukkal végeztek olyan ütközési kísérleteket, mint az autógyárak biztonsági szakemberei az új autómodellek forgalomba hozatala előtt.

A kísérleti bábu hasának megfelelő területen olyan méretű, folyadékot tartalmazó tartály foglalt helyet, mint a 30. héten a terhes anyaméh. A bábu minden pontja nyomást, ütközést érzékelő műszerekkel volt tele. A tanulmány során ismételten végeztek olyan közlekedési kísérletet, amikor a vezetőülésben elhelyezett bábu frontálisan ütközött valamilyen gépjárművel, illetve olyan helyzetet is utánoztak, mintha a terhes asszony autójába rohant volna bele hátulról a másik kocsi. Mindegyik ütközést megismételték úgy is, hogy a bábut olyan biztonsági öv védte, mint amilyen manapság bármelyik autó kötelező tartozéka.

A kísérletek egyértelműen bizonyították, hogy a biztonsági öv mind frontális ütközés esetén, mind a kocsiba hátulról belerohanó másik autó ütését jelentősen kivédi. A vezetőülésen helyet foglaló bábu hasának megfelelő területen kialakuló nyomásnövekedés fele se volt annak a hirtelen nyomáskiugrásnak, mely biztonsági öv nélkül hatott az anyaméhnek megfelelő golyóra.

Igen fontos különbség volt az is, hogy biztonság öv használata esetén a hasi nyomásnövekedés lényegesen később kezdődött, mint a nélkül. A kutatók számítása szerint a születendő baba halálának esélye még nem túlságosan nagy sebességű ütközés esetén is átlag 60 százalék, ha a várandós asszony az ülésbe nincs bekötve, míg ezt a kockázatot a biztonsági öv a harmadára csökkenti.