• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A kelleténél többször csengetik a 104-et

Egészségmagazin Forrás: Weborvos Szerző:

A mentőszolgálathoz befutó hívásoknak csak töredéke igényel valóban helyszíni mentést.

Indokolatlanul sokszor csengenek az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) segélykérő telefonjai. Győrfi Pál szóvivő a Weborvosnak elmondta: leggyakrabban nem rosszindulatból, hanem tájékozatlanságból hívják feleslegesen a mentőket: a tapasztalatok szerint sokan érdeklődnek kórházi rendelések, orvosok elérhetőségei iránt, mások egészségügyi problémáik megoldását várják a diszpécserektől.

A mentőknél azt nem tartják gondnak, ha valaki az adott település sürgősségi orvosi ügyeletének elérhetősége után érdeklődik, ám olyan is gyakran előfordul, hogy a betelefonálók krónikus fejfájásukat vagy egy kényelmetlen cipő által okozott lábfájásukat vitatnák meg a telefonközpontban ügyeletet teljesítő diszpécserrel.

– Szeretnénk csökkenteni a valójában nem nekünk célzott hívások számát. Erre azért van szükség, hogy a valóban segítségre szorulóknak nehogy azért kelljen akár egy-két perccel is többet várniuk, mert egy indokolatlan hívás miatt éppen foglalt a vonal – mondta Győrfi Pál, majd hozzátette: terveik szerint az év második felében egy felvilágosító, tájékoztató kampányt indítanak, hogy javítsák a telefonálási és segítségkérési kultúrát.

Nagyobb bajt az okoz, amikor a mentők feleslegesen vonulnak ki egy-egy helyszínre. Ez két okból adódhat: a betelefonáló rosszul mérte fel a helyzetet, s nincs is szükség mentőre, esetleg a segítségre szoruló nem várja meg az orvost – utóbbi eset jellemzően a hajléktalanok esetében fordul elő. Ezen felül a rosszindulatúan vaklármát fújók is időről-időre adnak munkát a mentőknek: a szórakozásból vagy haragosuk elleni bosszúból annak házához éjszaka mentőt hívók nemcsak anyagi kárt okoznak. A mentőre adott időpontban máshol ugyanis valóban szükség lehet. Ezen felül a közlekedők biztonságát is veszélyeztetik a rosszindulatú hívók: a városon keresztül száguldó mentőautók növelik a baleseti kockázatot – vakriasztás esetén ráadásul teljesen értelmetlenül.