"Nálunk alapvető jellemző a betegközpontú ellátás, és ez az együttműködés nem ér véget a hazabocsátással sem."
Folyamatosan megújul, fejlődik a főváros legrégebbi magánkórháza, a Dr. Rose Magánkórház. Az évente csaknem 50 ezer pácienst ellátó kórházban nemrég zárult le egy több mint 600 millió forint értékű beruházás, amelynek során nemcsak a környezet vált még vonzóbbá, hanem számos, a nemzetközi egészségügyi ellátásban is egyedülálló korszerű berendezéssel egészült ki a már meglevő eszközpark. Az exkluzív magánintézményben egyre több szolgáltatás közül választhatnak a páciensek. Ezúttal Ludvig Irénnel, a Dr. Rose Magánkórház ápolási igazgatójával beszélgettünk arról, mit jelent a személyre szabott ellátás.
Igazgató asszony, miben más a műtéti ellátás a Dr. Rose Magánkórházban?
A lényeg az egyénre szabott ellátás, ami már az ügyfelünkkel való első találkozástól, akár a call centerünknél való bejelentkezéstől érződik. Amikor aztán kiderül, hogy valakinek műtétre van szüksége, színre lépnek műtétszervező koordinátoraink, és elkezdik előkészíteni a folyamatot. Velük a járóbeteg-ellátás során találkoznak először pácienseink, és ha a műtét konkrétummá válik, velük egyeztetnek ügyfeleink minden részletet, a műtét előtti feladatokat, a kívánt időpontot, a szükséges teendőket.
Mennyi időbe telik a műtét előtti előkészítés?
Arra törekszünk, hogy az összes előzetes vizsgálatot egyetlen nap alatt le tudjuk bonyolítani. Erre a napra ügyfeleink részletes menetrendet kapnak. Gyakorlatilag minden vizsgálat, képalkotó diagnosztika partnerünkkel, a Pozitron Diagnosztikával együtt, teljes körűen megoldható nálunk. Az előzetes vizsgálatok eredményét az altatóorvosi egyeztetés során kapják meg ügyfeleink, illetve telefonon, személyesen értesítjük őket. Ezzel tapasztalataink szerint sok időt és esetleges bosszúságot spórolunk meg. Így a műtét napján már úgy érkeznek meg pácienseink hozzánk, hogy csak a beleegyező nyilatkozatot kell aláírni, és indíthatjuk az előkészületeket.
A műtéti ellátáson túl mit nyújtanak az ügyfeleknek?
Számunkra az a legfontosabb, hogy a hozzánk érkező ügyfél a lehető legkomfortosabban érezze magát. Ezért alakítottuk ki úgy a szobákat, hogy a minőségi hotel hangulatát árasszák magukból. Legfeljebb a speciális elektromos betegágy jelzi azt, hogy egészségügyi környezetben vagyunk. Szobáink berendezése teljes kényelmet biztosít, és nem kell hozni semmilyen felszerelést. Mi biztosítjuk a törülközőt, a fürdőköpenyt, a magas színvonalú higiéniai termékeket, de még a papucsot is. A nagyképernyős televízió, a légkondicionáló, a szobaszéf, a gyors vezeték nélküli internet pedig mind olyan alapok, amelyek természetesnek számítanak a magán egészségügy világában. Csakúgy, mint a napi háromszori, a műtéti beavatkozásnak megfelelő étrend, amit a kezelőorvos által meghatározott körből, dietetikusaink által jóváhagyott étlapról választhatnak ki ügyfeleink.
Mitől lesz a Dr. Rose-ban betegközpontú az ellátás?
Nálunk az ellátás alapvető jellemzője a betegközpontú ápolás. Műtétre hozzánk érkező ügyfeleink ellátása nem egy szigorú menetrend szerint, hanem kifejezetten az ügyfél egyéni igényeinek megfelelően zajlik, olyan minőségi jellemzőkkel, amelyeket mérünk is. Például, ha valaki megnyomja a nővérhívó gombját, nővérünknek egy percen belül páciensünk rendelkezésére kell állnia – de ez jellemzően néhány másodperc szokott lenni, és azonnal érkezik a segítség. Persze, bizonyos vizsgálatok, például orvosi vizitek konkrét időponthoz kapcsolódnak, hiszen a műtéti program és a járóbeteg-ellátás ezt követeli meg. Szokás szerint a reggeli és délutáni viziteken egyeztetnek az operáló orvosok és pácienseink egymással, és törekszünk arra, hogy a műtétet követően is legyen idő minden részlet átbeszélésére. De a betegközpontúság része a kórházi fertőzések elleni küzdelem is. Ezt magas fokon űzzük, saját kórházi járványügyi felügyelőnk havonta tart viziteket és szoros ellenőrzés alatt állunk, folyamatosan fejlesztjük a kórokozók elleni védelmet. De a legfontosabb talán az, hogy összeszokott, nagy tapasztalatú szakdolgozói csapattal dolgozunk. Nagyon nagy figyelmet fordítunk a kézhigiénére, hiszen a fertőzések elleni védelemnek ez az alapja. Minden évben kétszer kézhigiénés oktatáson vesznek részt az ápolószemélyzet tagjai. A napi takarítás, ágyneműcsere, törülközők cseréje a betegellátás természetes részét képezi, de nálunk természetes az is, hogy minden szobában elérhetőek az ágyvégi kézfertőtlenítő szerek, illetve a higiénia és takarítás a teljes csapat fókuszában áll.
Hogyan küzdenek meg a koronavírus-járvány kihívásaival?
A koronavírus elleni védelemben szigorú protokollokat működtetünk. Az ellátásra érkezőket miden esetben antigén gyorsteszttel teszteljük, és ha pozitív eredményt kapunk, elhalasztjuk a beavatkozást. De ahogy változik az eljárásrend, úgy szigorítunk mi is: míg korábban csak az oltatlanokat szűrtük, ma már minden hozzánk műtétre érkező beteget szűrünk, ugyanúgy, mint saját dolgozóinkat is.
Mitől lesz elégedett a műtét után az ügyfél?
Kiemelten fontosnak tartjuk a műtét utáni fájdalomcsillapítást, hiszen ezzel lehet igazán komfortossá tenni a lábadozást. Klinikusainkkal együtt egy kiváló módszertant dolgoztunk ki a műtét utáni fájdalomcsillapításra, amit egyénileg minden páciensünkre szabunk, és olyan műtét utáni állapotot biztosítunk, hogy a műtét utáni mozgásban, rehabilitációban ne akadályozzon senkit a fájdalom – ez elősegíti a jó közérzetet és a gyors gyógyulást. Szokás szerint az ortopédiai betegek rehabilitációja már a műtét másnapján elkezdődik, és a folyamatot minden esetben gyógytornász segíti, akivel az első napon még az ágy mellett, de a második-harmadik naptól már a gyógytorna teremben folytatódik a rehabilitáció, és a hazabocsátást követően természetesen bármikor lehetőség van visszatérni hozzánk a megfelelő gyógytornára.
A műtétet követően mikor engedik el a páciens kezét?
Az együttműködés nem ér véget a hazabocsátással. Minden betegünk rendelkezésre áll egy éjjel-nappal hívható hotline telefonszám, akik azonnal fogadják a hívásokat kezelik a felmerülő problémákat, szükség esetén azonnal bevonják az orvosokat, és segítséget nyújtunk bármilyen kérdés megválaszolásában. A megnyugtató és komfortos szolgáltatáshoz ez is hozzátartozik – talán ez a biztonságérzet a legfontosabb. Ráadásul az ellátást követően minden ügyfelünk kap egy online kérdőívet, ennek kitöltése során az ellátás egyes részterületeit minősítheti, és elmondhatja a véleményét. Az eredményeket nagyon komolyan figyelembe vesszük – mint az élet bármely területén mindennap tapasztaljuk, ha egyszerű fogyasztóként professzionális szolgáltatást veszünk igénybe.