• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Médiaunió – ''A sport mindenkié!''

Egészségmagazin Forrás: Weborvos

A sport önbecsülést, jobb közérzetet, jobb egészségi állapotot ad.

Már most az olimpia lázában ég az ország, és a legtöbben közben elfelejtik, hogy mi magunk is hétköznapi bajnokok vagyunk. Pedig nem is kell sokat tennünk ahhoz, hogy egészségesebbnek és vidámabbnak érezzük magunkat. A Médiaunió Alapítvány ezért idén a sportolás fontosságára hívja fel a figyelmet.

A Médiaunió kuratóriuma több száz beérkező témajavaslat közül választotta ki a 2012-es év kampánytémáját. Mivel több felmérés is igazolja, hogy a társadalom többsége nem, vagy csak nagyon ritkán mozog, a kampány a sportolás fontosságát kívánja hangsúlyozni. Legfőbb célja, hogy a sport iránti lelkesedés ne vesszen el, hanem olyan energiává alakuljon át, amit a mindennapi emberek saját életük jobbá tételére használhatnak fel. A foci-EB és az olimpia évében a Médiaunió Alapítvány szeretné felhívni az emberek figyelmét arra, mennyire fontos, hogy mindenki kezdjen el rendszeresen sportolni, saját egészsége, jó közérzete, boldogsága érdekében.

Rudolf Péter és Novák Péter, a Kuratórium tagjai korábban így indokolták a választást: „A felhőtlen mozgás, a sport örömet okoz és boldogságot, ugyanakkor a sport nem csupán az élsportot jelenti. Vannak olyan sportágak, amelyeket ráadásul szinte semmilyen kommunikáció nem segít."

Új megközelítésre van szükség, ha azt akarjuk, hogy valódi változást érjünk el a lakosság életvitelszerű sportolási szokásainak kialakításában. Az emberek korábban valamiért nem tudtak elmozdulni a holtpontról, így a változtatásig kevesen jutottak el. A Médiaunió idei kampánya ezt a gátat próbálja ledönteni az üzeneteiben megjelenő két hangsúlyos elemmel:

1) Fenyegetés helyett pozitív élményt hangsúlyoz – a sport nem elvesz, hanem ad: önbecsülést, jó közérzetet, jobb egészségi állapotot. Más szemlélettel próbál motiválni, mint a legtöbb hasonló kezdeményezés: nem ijesztget azzal, hogy milyen negatív következményei lesznek, ha valaki nem sportol, hanem az érzelmekre hat oly módon, hogy a kampányhoz csatlakozó büszkeséget és elégedettséget érezzen mozgás után.

2) A kampány fő üzenetével – heti háromszor egy óra mozgás elegendő – nem támaszt teljesíthetetlen elvárásokat. Persze kár lenne tagadni, hogy kezdetben rendkívül megerőltető átalakítani a napi rutint, „helyet szorítani" a rendszeres sportolásnak. Ám a kampány során ebben is segítséget kap a csatlakozni vágyó (például tapasztalt szakértők segítségével), szem előtt tartva, hogy csak az első hónap számít kritikusnak – ezt elérve a legtöbb esetben már nem nyűgként, hanem kellemes időtöltésként gondolnak az emberek a sportolásra.

Mától elérhető a kampány Facebook-oldala (Facebook.com/3x1ora), illetve honlapja (www.sportolnijo.hu), május 21-től pedig a kampány első tv-bejátszása is látható.