Több mint 1 millióan látták már és most azt is megnézhetjük, hogyan készült Herendi Gábor szpotja.
Két és fél hónapja debütált az Országos Mentőszolgálat Alapítvány „Tartsd életben!" kampányfilmje, a laikus újraélesztési ismeretek minél szélesebb körű elterjesztése céljából. A figyelemfelkeltő szpot nézettsége rekordokat döntöget, hiszen elindulása óta a videómegosztó és közösségi csatornákon már több mint 1 200 000-en látták. A “Tartsd életben!" így mostanra minden idők legnagyobb internetes nézettséget elérő magyar társadalmi célú kisfilmje lett.
A British Heart Foundation azonos célból készült, 2011-es kampányfilmjén alapuló magyar változat az angol és a magyar alapítvány egyeztetéseit követően azért jött létre, hogy a humor és egy ismert dallam, a Stayin’ Alive segítségével Magyarországon is széles körben tegye ismertté a kizárólag a mellkas nyomásával történő, laikus újraélesztés legfontosabb lépéseit
Dr. Czakler Éva, az Országos Mentőszolgálat Alapítvány alelnöke szerint csak titokban álmodtak ilyen fogadtatásról: „bíztunk benne, hogy sokakhoz eljut az üzenetünk, és szeretni fogják a filmünket, de hogy ennyien? Nagyon örülünk a rekordnézettségnek és a sok-sok pozitív visszajelzésnek, ígérem, folytatjuk!"
A cél változatlan: minél többekben tudatosítani, hogy csak a mellkas nyomásával is menthetünk életet!
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy létezik, és mit is jelent a laikus újraélesztés. A mellkas másodpercenként kb. kétszeri, erős, 5-6 cm mélyre történő nyomásával ugyanúgy életet lehet menteni. „Ez egy teljesen elfogadott, csak még nem elterjedt módszer. Az emeltebb szintű, eszközös lélegeztetésre is képes segítség megérkezéséig így életben tudjuk tartani a bajbajutottat." – foglalja össze még egyszer a legfontosabbakat dr. Czakler Éva.
A Valami Amerika 2 népszerű színészeivel, Herendi Gábor rendezésében forgatott „maffiózós kisfilm" forgatásáról készült, az alapítvány weboldalán mostantól elérhető werkfilmből az érdeklődők további kulisszatitkokat és érdekességeket is megtudhatnak.